۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۲۸۲۹
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.
آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم باشکوه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مدیر حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه استان حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی به تشریح مهمترین نیازهای امروز طلاب و روحانیان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمسن رییسی با تأکید بر اینکه اساس علم بر مبنای نورانیت الهی رقم می خورد، افزود: علم نور است و حقیقت آن در عبودیت نهفته است.

وی با بیان اینکه هر کس از همه عبدتر باشد، عالم تر است، اظهار کرد: عالم همه ملک خداست یعنی اراده حق تعالی بر همه ذرات موجود حاکم است؛ به یقین اگر عبد باشیم همه چیز در تسخیر ما قرار می گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه علم به سه دسته علم کلام، اخلاق و احکام تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: به یقین آنچه مربوط به اخلاق فاضله، عقاید و احکام باشد، همان فقه است و فقه چیزی به جز فهم دین نیست.

در ادامه این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حضور فعال در عرصه علم و عمل مهمترین نیاز امروز طلاب است، گفت: تجربه ثابت کرده است که طلبه باید در مرحله نخست در زمینه ایمان، تقوا، اخلاق مداری و باور توحیدی خوش بدرخشد که اگر این شد در سایر عرصه ها نیز موفق می شود.

وی علم بدون عمل را پوچ و تهی دانست و اظهار کرد: چه بسیار افرادی بودند که در زمینه علمی خوش درخشیدند اما نه تنها به مقصد نرسیدند بلکه دیگران را نیز از رسیدن به هدف باز داشتند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه ولایتمداری مهمترین شاخصه طلبگی است، تصریح کرد: ولایتمداری با شعار دادن و حرف زدن محقق نمی شود؛ طلاب باید ولایتمداری خود را در عرصه دین داری، اخلاق مداری و عمل گرایی ثابت کنند و این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فضیلت ایام ذی الحجه اظهار کرد: بسیاری از افراد و بزرگان ایام ذی الحجه را با ماه مبارک رمضان مقایسه می کنند که از منظر آنها ایام ذی الحجه دارای جایگاه بالاتری است.

وی بحث ولایت و روز غدیر را مهمترین دلیل برتری ایام ذی الحجه نسبت به سایر ماه ها بیان کرد و ادامه داد: ذی الحجه بهترین ماه ها است چراکه ماه ولایت است؛ اگر ولایت نباشد ماه رمضان و عبادت هم معنایی ندارد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، ولایتمداری را بهترین میزان برای سنجش سایر اعمال دانست و گفت: غدیر خم نشانه دینداری افراد است یعنی همه عبادات انسان با میزان ولایتمداری آنها سنجش می شوند.

گفتنی است، مولودی خوانی از سوی مداح اهل بیت(ع) پایان بخش این مراسم نورانی بود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات