۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۳۱۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی:

باور و اتکای به نیروی درون اساس دیپلماسی سیاسی اسلام است

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دولت در تعامل خود نباید اتکای به غیر داشته باشد، گفت: اتکای به نیروی درون و دارائی‌ها و دانایی‌های مردم اساس رفتار اسلام در مدیریت دولت است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عباسی خراسانی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که هر دولت جدیدی که شروع به فعالیت می‌کند برای ملت در حقیقت فصل جدیدی باز می‌شود، اظهار داشت: ملت در چنین وضعیتی بانشاط امید جدیدی کار خود را شروع می‌کنند؛ بر این اساس هرچند دولت برخی از رفتارهای خود را برمدار کنش‌های دولت قبل تنظیم می‌کند، اما در حقیقت دولت باید دوران جدیدی را شروع کرده و با رفتار خود به ملت خود نوید امیدواری دهد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در الگوی تمدن سازی ابراز داشت: باید توجه شود که برای تحقق دولت اسلامی چند مطلب باید سرلوحه دولت‌مردان باشد که الگوی اسلامی تعامل اولین محور رفتاری دولت خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی با اشاره به این‌که دولت توجه داشته باشد که علاوه بر تعامل صحیح با دنیا اصول تعامل درون دولت و تعامل با مردم هم نیازمند با تراز اسلامی باید تنظیم شود، گفت: اگر یک دولتی این سه تعامل را داشته باشد یعنی آنکه اساس تعامل با خود، با مردم خود و تعامل با دنیا را برمدار تراز اسلامی تدوین کند، می‌تواند در مسیر نظام اسلامی و تمدن سازی اسلامی حرکت کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم تصریح فرمودند که تا دست‌یابی به الگوی دولت اسلامی فاصله زیادی داریم؛ بر این مدار باید دولت در مسیر اسلامی شدن قرار گیرد چراکه اسلام دین جاوید است و باید دولت برمدار دستورالعمل‌های دین جاوید قرآنی حقیقت امور خود را اداره کند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم دست‌یابی به الگوی دولت اسلامی را اساس موفقیت مطلوب نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: قانون اساسی قانون اداره امور نظام و دولت است این در حالی است که قانون اساسی برمدار مبانی قرآنی به نگارش درآمده است؛ بر این مدار قطعاً دولتی موفق است که به اصول و قوانین قانون اساسی تمکین کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی بابیان این‌که اسلام مبین محصول آیات شریفه قرآن و روایات و فرمایشات عترت است، ابراز داشت: دولتی در جریان عظیم بشری موفق است که بتواند دستورات اسلامی را پیاده‌سازی کند؛ بر این مدار ما معتقدیم که قطعاً اولین دستور اسلام به دولت معیار اسلامی حفظ حرمت امنیت و سلامت مردم است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دولت در تعامل خود نباید اتکای به غیر داشته باشد، گفت: اتکای به نیروی درون و دارائی‌ها و دانایی‌های مردم اساس رفتار اسلام در مدیریت دولت است؛ بر این اساس وقتی ما اعتماد به مردم داشته باشیم از دل همین مردم شهید حججی به میدان می‌آید که حجت خدا برای مردم هستند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: از دل همین مردم 13 ساله‌هایی با فهم و بصیرت خود به تعبیر امام راحل رهبر امت اسلام می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی در پایان با اشاره به این‌که ما باید مردم را بشناسیم و دولتی موفق است که مردم مدار و مردم‌شناس باشد، اظهار داشت: اولین نیاز مردم در حال حاضر توجه به مبانی اقتصادی است؛ بنابراین دولت موفق دولت اهل اقتصاد مقاومتی است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات