۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۳۷۶
دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان مطرح کرد؛

همکاری تنگاتنگ روحانیت با گروه های جهادی در مناطق محروم

دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان با اشاره به اعزام ۳۰ گروه جهادی به مناطق محروم گفت: خواهران و برادران روحانی در گروه های جهادی فعالیت های فرهنگی را در مناطق محروم و حاشیه ای و روستایی انجام می دهند.
گروه جهادی مدرسه علمیه امام خامنه ای بجنورد

زاهد ممبینی، دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اعزام 5 گروه جهادی به مناطق حاشیه ای اهواز، باغملک و روستاهای شهر ایذه اظهار داشت: در این گروه ها 220 دانشجوی دختر و پسر حضور دارند که عرصه های محرومیت زدایی را در قالب فعالیت های عمرانی، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی انجام می دهند.

دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان  خاطرنشان شد: دانشجویان در زمینه کارهای عمرانی فعالیت هایی همچون ساخت خانه محروم، مسجد، ترمیم خانه، ساخت سرویس بهداشتی و حمام را تاکنون انجام داده اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هر کدام از گروه های جهادی با توجه به توان و  تعداد نیرو پروژه های مختلفی را متقبل شدند، افزود: در زمینه فعالیت های فرهنگی و با همکاری حوزه های علمیه استان، روحانیان ضمن حضور در گروه های جهادی فعالیت هایی از قبیل مشاوره های فرهنگی و مذهبی، گرامیداشت اعیاد قربان و غدیرخم، دعای عرفه، برپایی ایستگاه های صلواتی را در مناطق محروم انجام می دهند.

ممبینی با اشاره به اینکه در هر گروه جهادی یک روحانی حضور دارد، افزود: در برخی گروه ها به دلیل تعداد زیاد نیرو، دو روحانی اعزام شدند که در این بین در گروه های جهادی خواهران از محضر خواهران طلبه استفاده می شود.

وی گفت: در گروه های جهادی خواهران دانشگاه شهید چمران که در مناطق روستایی شهر صیدون حضور دارند مبلغان و مبلغه ها به فعالیت های فرهنگی می پردازند.

دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری کلاس های قرآن و احکام، کمک آموزشی به دانش آموزان، شناسایی خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت برای توزیع بسته های غذایی را از فعالیت های روحانیان در گروه های جهادی برشمرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اعزام گروه های جهادی از 7 شهریورماه آغاز و تا هفته اول مهرماه ادامه خواهد یافت، خاطرنشان شد: در این مدت 30 گروه جهادی از سراسر دانشگاه های خوزستان به شهرستان های ایذه، باغملک، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، لالی، دزفول، شوش و دشت آزادگان اعزام می شوند.

این مقام مسؤول در پایان عنوان کرد: در کمیته پزشکی ویزیت رایگان از سوی دکتران متخصص و عمومی، درمان و معرفی بیماران خاص به درمانگاه های مراکز شهرستان ها، توزیع داروهای عمومی در روستاها، بهداشت دهان و دندان مورد توجه قرار می گیرد./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات