۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۴۴۳
مدرس جامعه المصطفی:

علت مهجوریت قرآن تفسیر جاهلی از آن است

مدرس جامعه المصطفی با اشاره به عظمت و قرآن، با بیان اینکه علت مهجوریت قرآن تفسیر جاهلی از آن است، گفت: برای اینکه قرآن از مهجوری درآید باید فهم آن، فرهنگ سازی شود.
عصام العماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عصام العماد، شيعه‌شناس، متخصص در علم رجال، حديث و تاريخ و مدرس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در دهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر که چهارشنبه شب در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه روش های تربیتی در قرآن فراوان است، گفت: استفاده از روش مقایسه گمراهی و هدایت یکی از روش های تربیتی قرآن است.

این استاد جامعه المصطفی اظهار داشت: زمانی که شیعه شدم، بررسی مقایسه ای بین تحریف معانی کلمات قرآنی که از سوی ائمه بارها بیان شده را آغاز کردم.

وی ادامه داد: تحریف معنای آیات قرآن به این صورت است که شخص قرآن را حفظ می کند، تجوید و قرائتش را یاد می گیرد اما تفسیر ومعانی کلمات را اشتباه انجام می دهد و این مساله ای است که در آیات قرآن، از ترک کردن اینان به میان آمده است.

العماد ابراز داشت: زمانی که از وهابیت به شیعه اثنی عشری روی آوردم، فهم از قرآن و کلمات و معانی آن برایم تازگی داشت؛ چراکه وهابیت همانند دوران جاهلی از قرآن برداشت می کنند.

این شیعه شناس مطرح کرد: برای اینکه قرآن از مهجوری درآید باید فهم آن، فرهنگ سازی شود، در زمان رسول خدا، چون معانی کلمات جدید بودند، اعراب جاهلی از قرآن فهم درستی نداشتند، وهابیت نیز آن را دیوان شعر اعراب می داند و هم رتبه با کتاب شعر حافظ شیرازی و از باب شعری به آن افتخار می کند.

العماد در پایان گفت: عظمت و شان قرآن آنقدر بالاست، که حتی زبان عربی که زبانی بلیغ است هم گنجایش قرآن را ندارد؛ پس تفاسیر جاهلی از قرآن بزرگترین خطر است که باید با آن مقابله شود./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات