۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۴۸۸
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

برکات توجه به رفتارهای مثبت فرزندان در امر تربیت

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه توجه به رفتارهای مثبت فرزندان برکات زیادی در امر تربیت موفق آنها دارد، گفت: ماندگار شدن رفتارهای مثبت در فرزندان یکی از مهم ترین برکات این شیوه تربیتی است.
تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه پنجشنبه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه معمولا تربیتی موفق است که تؤام با برنامه ریزی منظم و دقیق باشد، گفت: نباید کودک را به حال خود رها کرد تا تربیت شود که تربیت براساس اصول و روش های صحیح مبتنی بر آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) است.

وی یکی از روش های تربیتی فرزندان را توجه به ویژگی ها و رفتارهای مثبت آنان عنوان کرد و افزود: اگر به رفتار مثبت یک فرزند توجه کنیم آن رفتار خوب و مثبت در فرزندان ما ماندگاری پیدا می کند و دیدن و تشویق کردن رفتارهای مثبت در کودکان رفتارهای مثبت را در آنها تداوم می بخشد.

استاد حوزه علمیه قم درباره میزان توجه به رفتارهای مثبت فرزندان، گفت: توجه به رفتارهای مثبت فرزندان باید به اندازه و به جا باشد زیرا اگر والدین بیش از حد به یک رفتار مثبت فرزند خود توجه کنند این توجه بیش از حد سبب لوس شدن و افزایش توقع فرزند از والدین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون تصریح کرد: توجه به رفتارهای فرزندان می تواند در قالب کلامی باشد و والدین با کلام خود می توانند به کار خوب فرزندن توجه کنند و گاهی توجه می تواند با یک نگاه رضایتمندانه به فرزند باشد و گاهی توجه به رفتار مثبت فرزند با هدیه دادن  بدون تعیین قبلی ممکن می شود.

وی افزود: گاهی توجه به رفتار فرزند می تواند با تعریف کردن از رفتار فرزند در مقابل پدر و یا نزدیکان باشد به گونه ای که خود کودک بشنود و می توان با نوشتن نامه و دادن یک پیام متنی به فرزند احساس مثبت رضایت خود را از رفتار او بیان کرد؛ ولی آنچه که باید به آن دقت داشت این است که این احساسات از اعماق وجود بیان شده باشد و بدون پشتوانه احساسی نباشد زیرا کودکان به خوبی از رفتار و نگاه ما متوجه حقیقت درون ما می شوند.

استاد حوزه علیمه قم افزود: همچنین پدر و مادر می توانند قدر دانی خود را از رفتار فرزند بر روی کاغذ های رنگارنگ و کوچک نوشته و در گوشه ای که فرزندشان می بیند نصب کنند که این موضوع موجب تشویق فرزند به انجام کارهای خیر و خوب خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: مهم ترین برکت توجه به رفتار مثبت فرزندان نهادینه شدن آن رفتار در فرزندان است و اگر والدین به رفتارهای مثبت فرزندان خود به این شکل توجه کنند خواهند توانست فرزندان موفقی را تربیت کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات