۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۲۳۶۶۸
در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار؛

طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه بیانیه ای صادر کردند

طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت فاجعه بار مجامع بین المللی حقوق بشر بیانیه‌ای را صادر کردند و از دستگاه دیپلماسی کشور خواستار رسیدگی و پیگری این مسأله شدند.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در محکومیت کشتار مردم مسلمان میانمار و سکوت فاجعه بار مجامع بین المللی حقوق بشر بیانیه‌ای را صادر کردند و از دستگاه دیپلماسی کشور خواستار رسیدگی و پیگری این مسأله شدند.

متن بیانیه به این شرح است؛

بسمه تعالی

کشتار وحشیانه مردم مسلمان روهینگیا به دست ارتش میانمار و آواره کردن اقلیت مسلمان این کشور در مقابل چشمان جهانی، ننگی بر دامن مجامع بین المللی حقوق بشر و دولت‌های مدعی حقوق انسانی است، امروز در دنیایی که بیش از هر زمان فریاد حقوق بشر در آن پیچیده است هنوز شاهد جنایت و کشتار مردم بی گناه هستیم.

در حالی که همچنان مردم بی گناه و بی دفاع یمن زیر موشک‌های سعودی جان می دهند، در جانب دیگر جهان در برابر رسانه‌های گسترده جهانی، جان و مال مردم مسلمان میانمار در سکوت سازمان ملل متحد، به دست بودائیان افراطی میانمار پایمال می شود.

تصاویر منتشره از حوادث دردناک و قتل عام مردم مسلمان میانمار نشان از فاجعه‌ای عظیم دارد که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد، وظیفه هر مسلمانی است که با شنیدن فریاد طلب یاری مسلمان دیگر در خود احساس وظیفه کرده و در برابر این جنایات هولناک ابراز انزجار خود را نشان دهد چرا که نبی مکرم اسلام فرمودند؛ اگر مسلمانی فریاد مسلمان دیگر را بشنود و به یاری او نشتابد، مسلمان نیست.

ما طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با محکومیت شدید اقدام دولت میانمار در کشتار مسلمانان این کشور و سکوت مجامع بین المللی حقوق بشر، خواستار آن هستیم که دستگاه دیپلماسی کشور در این رابطه فعالتر عمل کرده و از ظرفیت مجامع اسلامی و بین المللی در ممانعت از این اقدام ضد بشری بهره گیرد./۸۵۴/۱۰۳/ح

ارسال نظرات