۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۶۷۲
آیت الله علما:

تهذیب نفس نعمت عبادت و شناخت خداوند را به انسان عطا می کند

آیت الله علما گفت: تهذیب نفس انسان را از گناهان بازداشته و روح او را به نور خداوند متعال منور می سازد؛ تهذیب نفس نعمت عبادت و شناخت خداوند را به انسان عطا می کند.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خویش در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه ابراز داشت: هدف از خلقت انسان عبادت توأم با معرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: تزکیه نفس انسان را از رذائل اخلاقی پاک کرده و او را به صفات تقوا، اخلاص، قناعت و زهد آراسته می کند.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: انسان در ابتدا باید خود را بشناسد تا معبودش را نیز بشناسد، خودشناسی پایه و اساس خدا شناسی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تهذیب نفس انسان را از گناهان بازداشته و روح او را به نور خداوند متعال منور می سازد، تهذیب نفس نعمت عبادت و شناخت خداوند را به انسان عطا می کند.

این مسؤول تأکید کرد: تزکیه نفس نباید با ریاضت کشیدن و دوری از جامعه باشد بلکه لذت و ثواب آن زمانی است که در جامعه باشیم و گناه ببینیم و به سمت گناه متمایل نشویم.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: پیروی از هوای نفس انسان را به صفات ناپسند همچون طمع، نفاق، شهوترانی و موارد دیگر آلوده خواهد کرد.

آیت الله علما ادامه داد: در جامعه که بستر گناه به راحتی فراهم است باید خود را به سلاح ایمان، تقوا و عمل صالح تجهیز کرد تا گرفتار شیطان و دشمنان خداوند نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: در کارهای خیر و نیک از یکدیگر سبقت گرفته و به انسانها در نیکوکاری و خدمت رسانی یاری رسانیم./۸۵۷۱/۲۰۲/ح

ارسال نظرات