۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۶۷۹
معاون حوزه علمیه ایلام:

غدیر عید ملکوت و شادمانی آسمان و زمین و همه لذت هستی است

معاون حوزه علمیه ایلام گفت: غدیر عید ملکوت و شادمانی آسمان و زمین و همه لذت هستی است، در این روز خداوند به رسولش دستور داد که اگر جانشینی حضرت امیرمومنان را ابلاغ نکند بدین معناست که ۲۳ سال تلاش و مجاهدت پیامبر بی فایده بوده است.
پوستر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر جمعه در مراسم بازخوانی واقعه غدیر در  تفریحگاه چقاسبز شهر ایلام، اظهار داشت: اساسی ترین و جامع ترین مواردی که به طور رسمی مسأله امامت و جانشینی حضرت علی(ع) و اولاد طاهرینش توسط  وجود مقدس پیامبر اکرم بیان شده است، خطابه غرا، تاریخی و هشدار دهنده غدیر است.

وی افزود: واقعه غدیر در سال دهم هجرت در 18 ذی الحجه بعد از مراسم حجه الوداع در سرزمین تفتیده جحفه و آبگیر غدیر خم رخ داد که دین خدا در اینجا با ابلاغ وصایت به حضرت علی(ع) کامل شد.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: در این اجتماع عظیم و مراسم باشکوه که دارای ویژگی های خاص، عظمت و واقعیت این رخداد تاریخی و حماسی را آشکار نموده و بر سایر رویدادهای دیگر اسلامی به لحاظ شفافیت، قاطعیت، جامعیت و صراحت در خطابه آن را ممتاز و برتر ساخته است.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: بر همگان لازم و ضروری است که به عنوان محکم ترین متن در اساسی ترین اصل اعتقادی شیعه محتوای این خطبه شریف را دانسته و از آن اگاهی دقیق و کامل داشته و در حفظ و حراست و نشر و گسترش آن کوشا باشند.

وی ادامه داد: غدیر عید ملکوت و شادمانی آسمان و زمین و همه لذت هستی است، در این روز خداوند به رسولش دستور داد که اگر جانشینی امیرمؤمنان علی(ع) را ابلاغ نکند بدین معناست که ۲۳ سال تلاش و مجاهدت پیامبر بی فایده بوده است.

حجت الاسلام سلیمی گفت: غدیر اتمام حجت حق و قرآن است و تخطی از پذیرین جانشینی حضرت علی(ع) بدین مفهوم است که دین کامل نخواهد بود./۸۷۹/۲۰۲/ح

ارسال نظرات