۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۷۸۴
دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

ولایت و امامت بزرگ‌ترین نعمت خداوند است

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه قرآن رهبری و ولایت را بزرگ‌ترین نعمت معرفی می‌کند، گفت: رضایت خداوند وقتی حاصل می‌شود که قانون جامع و رهبری عادل به هم گره بخورد.
امامت و ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جشن عید غدیر با اشاره به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، افزود: هم اهل سنت و هم شیعیان روایت کرده‌اند که این آیه پس از انتصاب امیرالمؤمنین علی (ع) به امامت این آیه نازل شد.

وی اضافه کرد: عید غدیر روز یأس کافران، اکمال دین و اتمام نعمت بوده و روزی است که اسلام به‌عنوان دین و یک مذهب کامل مورد پسند و رضایت خداوند قرار گرفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: بعد از آن همه جنگ و سوءقصد و تلاش کفار، با معرفی امیرالمؤمنین امید کفار به زوال اسلام ناامید شد؛ زیرا با وجود وضع قوانین و مقررات کامل و جامع اسلام، اگر امام عادل مجری این دین نباشد دین کامل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه قرآن رهبری و ولایت را بزرگ‌ترین نعمت معرفی می‌کند، افزود: رضایت خداوند وقتی حاصل می‌شود که قانون جامع و رهبری عادل به هم گره بخورد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در غدیر این چهار ویژگی با هم اتفاق افتاده است، اظهار کرد: امام رضا (ع) در قالب روایاتی آداب غدیر را بیان کردند، در این روز فرشتگان در قصری با توصیفات امام رضا (ع) جمع می‌شوند و تا شب جشن می‌گیرند و در پایان خداوند به آنها می‌گوید به جایگاهتان برگردید که به برکت پیامبر و امیرالمؤمنین تا سال آینده از خطا و گناه در امانید.

وی اضافه کرد: نکته دوم دقت در خطبه غدیر و هشدارهای پیامبر اکرم به امت اسلام است که مبادا غدیر را فراموش کنید.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌ها و مکتب غدیر ما باید نسبت به منافقان و نقشه‌های آنها به مردم هشدار دهیم تا بتوانند در مقابل نقشه‌های شوم آنها ایستادگی کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات