۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۲۳۹۴۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

احیای کارکرد مساجد مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در لرستان مساجد را سنگر دانست و گفت: فعالیت روحانیان و مبلغان در سطح مساجد امری مهم در جذب و هدایت جوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مسجد سنگر مقابله با هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی است.

وی با تأکید بر ضرورت احیای کارکرد مساجد برای بصیرت بخشی و ارتقای معنویت در جامعه افزود: با استفاده از ظرفیت روحانیان، مبلغان و ائمه جماعات در مساجد باید کارکرد این مکان مقدس مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان حضور ائمه جماعات در مساجد را امری مهم در احیا و رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی تبلیغی در مساجد عنوان کرد و گفت: رونق بخشیدن به مساجد باید مورد توجه ائمه جماعات قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود مساجد در استان لرستان خاطرنشان کرد: مبلغان باید با انجام فعالیت های تبلیغی خیران را به سمت مسجد سازی هدایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اثرگذار بودن فرهنگ وقف برای ساخت و گسترش مساجد اظهار داشت: اوقاف استان باید در جهت هدایت نیت واقفان به سمت مسجد سازی تلاش کند.

ساخت مسجد در مناطق محروم در جذب جوانان و مصون سازی در برابر آسیب ها مؤثر است

وی ادامه با ساخت مسجد در مناطق محروم و روستایی و فراهم کردن زمینه حضور مبلغان در این مناطق می توان جلوی گسترش هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی گرفته شود.

امام جمعه خرم آباد مسجد را سنگری مهم برای جذب جوانان و تقویت باورها و اعتقادات دینی آنان خواند و گفت: جذب جوانان فرصتی مناسب در جهت مصون سازی آنان در برابر آسیب های اجتماعی است.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت و هوشیاری ائمه جماعات، کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت در جهت جذب جوانان به مساجد خاطرنشان کرد: با انجام فعالیت های فرهنگی مسجد محور و بصیرت بخشی به جوانان می توان در ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرین شد.

مسجد پایگاه بصیرت افزایی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مسجد را معرفت دینی و بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: انجام فعالیت های فرهنگی و دینی با محوریت مساجد و ائمه جماعات در بصیرت بخشی و بصیرت افزایی جامعه نقش آفرین است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات