۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۱۴۴
در کتاب «۵۷ ریشتر» می‌خوانیم:

پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها

کتاب «۵۷ ریشتر» شامل مصاحبه با طلاب خارجی ساکن ایران و گردآوری تاریخ شفاهی انقلاب ۵۷ از زبان آنها است.
کتاب «۵۷ ریشتر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشریه الکترونیک اخوت با همکاری نشر شهید کاظمی، کتاب «۵۷ ریشتر» را درباره بازتاب انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها منتشر کرد.

محتوای کتاب «57 ریشتر» شامل مصاحبه با طلاب خارجی ساکن ایران و گردآوری تاریخ شفاهی انقلاب 57 از زبان آنها است، بخش‌های‌ دیگر این کتاب نیز از آثار مکتوبی که در این باره  موجود بوده، جمع آوری شده است.

کتاب «57 ریشتر» از هفت بخش با عنوان‌های : انقلاب اسلامی زلزله‌ای بر پیکر غرب، تأثیرات انقلاب بر مسلمانان جهان، مردی الهی با پیامی جهانی، انقلابی که شیعه و سنی نمی‌شناخت، قلب عالمیان، پذیرای زبان انقلاب اسلامی، جنگ در ایران، همدلی در سراسر جهان و یک فتوا، یک غوغا تشکیل شده است.

در بخش اول این کتاب عناوینی همچون: انقلابی که آرامش را از سران غرب گرفت و رسانه های استکبار درباره انقلاب اسلامی چه می‌گفتند؟ بررسی شده است و در بخش دوم نیز مطالبی همانند: دمیده شدن روحی تازه بر پیکره جهان اسلام و خاطراتی از عشق غیر ایرانیان به انقلاب اسلامی را مطالعه می‌کنیم.

همچنین در بخش سوم موضوع‌هایی همانند: امام خمینی از زبان دشمن، امام خمینی از زبان متفکران جهان، امام خمینی در نگاه مسلمانان جهان و خاطراتی از عشق عجیب غیر ایرانیان به امام خمینی  پیش روی خوانندگان قرار گرفته است.

در بخش چهارم نیز به عنوان‌هایی همانند: اگر جانم هم برای این انقلاب فدا می‌شد، کم بود!، امداد الهی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی، فقط 25 هزار آزاد شدند!، آرم جمهوری اسلامی بالای مناره مسجد و دفاع جانانه یک سنی از امام خمینی اشاره شده است.

 مطالبی همچون: تأثیر انقلاب بر دینداران در امریکا، انقلاب اسلامی دنیا را به سمت دینی شدن می‌برد، باید به ایران فکر کرد و ضد امریکایی‌های آرژانتین ایران را دوست دارند، در بخش پنجم این کتاب واکاوی شده است.

در بخش ششم نیز موضوع‌هایی همانند: ماجرای کمک‌ها مردم آذربایجان به جبهه های ایران، چهره رزمندگان متحولم کرد، راز و نیز شبانه برای ایران و تبلیغات علیه ایران منفی نبود را مطالعه می‌کنیم.

همچنین بخش هفتم این کتاب شامل عنوان‌هایی همانند: فرا رسیدن جدید از حاکمیت جهانی، وحدت شیعه و سنی با فتوای امام، حاضرم خودم را بکشم، بازتاب ارتداد سلمان رشدی در آذربایجان و ماجرای خمینست آرژانتینی با طرفداران سلمان رشدی است.

تدا اسکاچ پل، نظریه‌پرداز بزرگ انقلاب معتقد بود هیچ انقلابی آگاهانه و با اراده مردمان شکل نگرفته و نمی‌گیرد. به اعتقاد او انقلاب‌ها ساخته نمی‌شوند، بلکه خود به خود به وجود می‌آیند؛ اما انقلاب اسلامی ایران تمام افکار او را به هم ریخته و نظریه معروف او را باطل می‌کند، از این رو، زیر عنوان «انقلاب ایران، تنها آگاهانه تاریخ!» در این باره چنین می‌خوانیم:

این متفکر در این زمینه می‌گوید: سقوط اخیر شاه ایران و به راه افتادن انقلاب ایران بین سال‌های 1977، 1979 باعث تعجب ناگهانی ناظران خارجی از دوستان آمریکایی شده رفته تا روزنامه‌نگاران و متخصصان سیاسی و متخصصان علوم اجتماعی از جمله افرادی مثل من که متخصص مسائل انقلاب هستیم، گردید. همه ما با علاقه و شاید بهت‌زدگی تحقق وقایع جاری را مشاهده کرده‌ایم.

..انقلاب ایران از جنبه‌های مختلف غیر عادی‌اش مرا تحت تأثیر قرار داد. این انقلاب مطمئنا شرایط یک انقلاب اجتماعی را دارا می‌باشد.

 اگر در واقع بتوان گفت که یک انقلاب در دنیا وجود داشته است که عمدا و آگاهانه توسط یک نهضت اجتماعی توده‌ای ساخته شده تا نظم پیشین را سرنگون سازد، به طور قطع آن انقلاب، انقلاب ایران بر علیه شاه است.

سید غلامرضا جعفری زیر عنوان «وحدت شیعه و سنی با فتوای امام» درباره تأثیرات صدور حکم ارتداد صدام رشدی در کشور هندوستان چنین نگاشته است:

حکم ارتداد صدام رشدی در واقع غوغایی در دنیا و کشور هندوستان داشت. غیر از حضرت امام کسی جرأت نمی‌کرد که حکم اعدام صدام رشدی را صادر کند. علمای زیادی در برابر رفتارها و گفتارهای سلمان رشدی اظهار مخالفت کردند و حرکات و راهپیمایی‌ هم انجام دادند اما کسی جرأت صدور حکم اعدام وی را نداشت.

 حتی سنی‌ها هم از این حکم امام خمینی(ره) بسیار خرسند بودند و از امام حمایت و در محافل و مجالسشان از ایشان به بزرگی یاد کرده و برایشان دعا می‌کردند.

در واقع این حکم امام وحدتی را بین شیعه و سنی به وجود آورد و به خاطر همین فتوای تاریخی امام یک راهپیمایی بزرگ با شرکت شیعه و سنی در هندوستان برگزار شد.

مجله الکترونیکی اخوت با همکاری نشر شهید کاظمی، کتاب «۵۷ ریشتر؛ پس لرز‌ه‌های انقلاب آن سوی مرزها» را در ۱۱۲ صفحه، به قیمت ۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات