۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۴۳۹

دیدار نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در کشور جمهوری آذربایجان با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی دیدار کرد.
دیدار نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در سفر به تبریز عصر امروز با حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد در این دیدار صمیمی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ارزنده آیت الله شبستری طی 23 سال گذشته اظهار داشت: آن روحانی وارسته و ولایت‌مدار منشاء آثار و برکات ارزنده‌ای در منطقه آذربایجان بوده است، چنانکه خطبه‌های نماز جمعه وی در آن سوی مرزها نیز رصد می‌شد.

وی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را اتفاقی بسیار مبارک دانست و گفت: خاندان آل‌هاشم در منطقه آذربایجان بسیار خوش‌نام، مردمی، متدین، ولایی و دلسوز هستند و این انتصاب برکات فراوانی برای استان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کشور جمهوری آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی این کشور شیعی پرداخت و خاطرنشان کرد: پس از ایران اسلامی کشور جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد شیعیان را نسبت به جمعیتش در خود جای داده است.

وی دین‌مداری مردم آذربایجان را مثال‌زدنی دانست و با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم باکو و دیگر شهرهای آن کشور از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: دیگر علما و مبلغانی که به مناسبت‌های مختلف تبلیغی از تبریز یا اردبیل عازم باکو می‌شوند، با استقبال وصف‌ناپذیر مردم مواجه می‌شوند که از امام جمعه تبریز نیز برای سفری تبلیغی به آذربایجان دعوت بعمل می آوریم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ معارف اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در منطقه قفقاز و آسیای میانه اظهار داشت: تلاش های چند دهه حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر اجاق نژاد در جمهوری آذربایجان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات