۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۴۶۷۸
مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد:

شبکه کشوری فعالان نشر معارف اهل بیت راه اندازی می شود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از راه اندازی شبکه کشوری فعالان نشر معارف اهل بیت(ع) در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام احمد پهلوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پهلوانی مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) شامگاه چهارشنبه در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ابعاد اجتماعی و مردمی این کنگره گفت: این کنگره منحصر و محدود در یک روز نمی شود بلکه با برنامه در طول سال ادامه پیدا می کند.

وی افزود: علما و اندیشمندانی که از خارج از کشور حضور پیدا می کنند در شهرستان ها نیز حاضر می شوند تا با مردم جلساتی داشته باشند، همچنین برنامه های در حوزه های علمیه شیعه و سنی و مساجد سراسر استان هرمزگان پیگیری می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با بیان این که محتواهای همایش در کتاب هایی چاپ می شود، اظهار داشت: هر ساله برای 450 نفر از سراسر استان کارگاه های آموزشی ویژه در شهر مقدس قم برگزار می شود تا با حضور اساتید خبره آشنایی بیشتری با معارف اهل بیت(ع) پیدا کنند.

وی ادامه داد: امسال 10 استاد خبره در این برنامه کارگاهی حضور داشتند و افزون بر آن همایشی برای شرکت کنندگان برگزار می شود، همایشی با هدف تجلیل از صحیفه سجادیه در تهران و قم برگزار شد، همچنین همایش نماز در آموزه های امام سجاد(ع) در همین تابستان برای افراد شرکت کننده در کارگاه برگزار می کنیم و تا کنون 80 مقاله رسیده است.

حجت الاسلام پهلوانی ابراز داشت: امسال کشورهای استرالیا، اسپانیا، انگلستان، آلبانی، سوئد، پاکستان، هلند و هند و بسیاری از مراکز دیگری متقاضی هستند که در مراکز اسلامی خود برنامه هایی داشته باشند که ما طلابی که متخصص معارف اهل بیت(ع) بوده و آشنایی با زبان های خارجه دارند را انتخاب کردیم که این مسائل را سامان دهی کنند و سال به سال به تعداد کشورها افزوده شود.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه ریزی جدی صورت گرفته که از ظرفیت فضای مجازی به ویژه در عرصه بین الملل استفاده های لازم صورت گیرد، 35 اداره فرهنگی در کشور وجود دارد اما نمی توان منتظر آن ها ماند از این رو سعی کردیم کارها را به صورت طلبگی پیش ببریم.

پهلوانی مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: از هر استان مساجدی که به نام مبارک امام سجاد(ع) هستند که 400 مسجد به شمار می روند فردی دعوت شده تا با در دست گرفتن پرچم امام سجاد(ع) به قم بیاید تا این تعداد شبکه ای شوند تا وقتی می خواهند کاری در زمینه امام سجاد(ع) و اهل بیت(ع) انجام دهند هماهنگ باشند و صدای آن ها به سراسر کشور برسد.

وی اضافه کرد: فردا این اتفاق ساعت 10 در قم در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران جمع شوند و این شبکه راه اندازی شود تا در طول سال در جهت نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام سجاد(ع) فعال باشد و از تمام فرصت های تبلیغی استفاده لازم صورت گیرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات