۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۲۶۴۷۰
معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی:

سازماندهی فعالان مجازی از الزامات فضای مجازی است

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: طراحی و ایجاد سازماندهی متناسب با فضای مجازی یکی از الزاماتی است که باید در بحث تولید و توزیع محتوای دینی مدنظر داشت.
خوراکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا امیر خوراکیان در دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که از صبح امروز در سالن همایش های مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شده است با اشاره به روند فعالیت در فضای مجازی عنوان کرد: رهبر انقلاب زنجیره ای را از پیروزی انقلاب تا رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کرده اند که هر کدام از مراحل انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی دارای نکات مهمی هستند.

وی افزود: بین اهداف، مراحل و تهدیدات این مراحل رابطه ای برقرار است که در مراحل پیشرفت انقلاب ماهیت تقابل دشمن با نظام اسلامی دچار تغییر می شود.

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: سطوح تقابلی در سالهای اخیر از سطوح سخت و تقابل فیزیکی به سمت پیچیدگی و تبدیل به تقابل نرم حرکت کرده است و هرچه در این مسیر تقابل ها ظریف و چند لایه شود، نقش رسانه و فضای مجازی در آن حساس تر می شود.

وی  با اشاره به حوزه های فعالیت در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فعالیت در فضای مجازی در کشور ما در چهار حوزه موتورهای جستجوگر، بازی های رایانه ای، رسانه های اجتماعی و اپ ها انجام می شود.

خوراکیان اضافه کرد: بیش از 60 درصد از پهنای باند کشور در پیام رسان تلگرام مورد استفاده قرار می گیرد و 40 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند.

وی تأکید کرد: فعالیت ها در بحث زنان در فضای مجازی به صورت غیرتخصصی است و بیشتر با هدف جذب مخاطب و با نیت تبلیغ و سود اقتصادی انجام می شود.

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: در بحث فعالیت در فضای مجازی، هنر این است که معارف اسلامی به درستی فهمیده و درک شود و سپس متناسب با فضای مجازی و به صورت هنرمندانه به کار تولید محتوا بپردازیم.

خوراکیان ابراز کرد: اقدامات لازم در زمینه بهره وری صحیح از فضای مجازی باید در دو بخش حاکمیتی و فعالان فضای مجازی انجام شود که با تشکیل شورای عالی فضای مجازی با تدبیر رهبر انقلاب، مأموریت های زیادی در آموزش های عمومی، شبکه ملی اطلاعات، بانک های اطلاعاتی و پیام رسان ها برعهده این شورا قرار گرفته و در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و ایجاد سازماندهی متناسب با فضای مجازی یکی از الزاماتی است که باید در بحث تولید و توزیع محتوای دینی مدنظر داشت./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات