۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۲۶۵۱۶
امام جمعه تبریز: 

دین‌داری و ولایت‌مداری دو ویژگی اصلی استاد شهریار بود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که اشعار استاد شهریار سرشار از مضامین، آموزه‌ها و حکمت های اسلامی و قرآنی است، گفت: دین‌داری و ولایت‌مداری دو ویژگی اصلی استاد شهریار بود.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در سومین جشنواره‌ ادبی نشان استاد شهریار که به مناسبت 27 شهریور سالروز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار برگزار شد، اظهار داشت: بی‌شک استاد شهریار یکی از بزرگترین نوابغ تاریخ معاصر کشور است.

وی با بیان این‌که آثار و اشعار استاد شهریار سرشار از مضامین، آموزه‌ها و حکمت های اسلامی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: شعر معروف «علی ای همای رحمت» تنها یکی از آثاری است که ارادت وافر این شاعر ولایی را به خاندان عترت نشان می‌دهد، آن استاد بزرگ عرصه شعر و ادب که رهبر انقلاب از وی با عنوان حکیم یاد کرده است؛ رسالت خود در معرفی خاندان عترت را به خوبی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که اغلب اشعار استاد شهریار مزین به مناقب و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخته است، گفت: حقیقتا استاد شهریار عاشق دین، ولایت و سرزمین خود بود و هیچ گاه غل و غشی در این زمینه در وجودش پدیدار نشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که هنوز بخش عمیقی از افکار انقلابی و مذهبی استاد بازگو نشده است، گفت: شهریار؛ شاعر زمان خود بود و با آگاهی مثال‌زدنی توانست افکار و اندیشه های توده‌های مردمی را علیه رژیم طاغوت بیدار کند؛ حیات استاد شهریار با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران همراه بود که نقطه عطفی در آثار آن شاعر بلندآوازه ایران زمین شد.

نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: شهریار شاعری متعهد و انقلابی بود که هیچ‌گاه افکار آزاداندیشانه خود را فدای مسائل دنیوی نکرد، از این روست که شعر شهریار قابل توجه و پسند خاص و عام است، امروز مردم سراسر کشور بلکه دیگر کشورهای منطقه با اشعار استاد مأنوس هستند.

وی با اشاره به برخی از اشعار انقلابی استاد شهریار به تشریح بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: همان اوقاتی که شهریار برای انقلاب می‌سرود عده‌ای روشنفکر وابسته به حکومت قبل که با او ارتباط داشتند همواره او را مذمت و تهدید می‌کردند و می‌گفتند که نباید برای این نظام دل بسوزانی اما شهریار همچون کوه در مقابل ایشان می‌ایستاد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که استاد شهریار در وصف رزمندگان اسلام و بسیجیان دریادل نیز اشعاری ماندگار سروده است، خاطرنشان کرد: قلم شهریار با وقوع جنگ تحمیلی متوجه مسببان جنگ بود، استاد با ثبت وقایع جنگ تحمیلی و ستمی که استکبار بر ملت ایران روا داشته بود، در بهترین قالب دستان پشت پرده استکبار جهانی در جنگ تحمیلی را رسوا کرد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات