۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۲۶۸۶۱
سرپرست وزارت نیرو مطرح کرد؛

کاهش ۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته/ ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق

سرپرست وزارت نیرو با اعلام این خبر که به سمت تعمیرات نیروگاه‌ها حرکت کرده‌ایم، گفت: امیدواریم سال آینده میزان بارندگی‌ها بیشتر شود و از طریق تعمیرات بتوانیم از ظرفیت نیروگا‌ه‌ها استفاده کنیم.
ستار محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ستار محمودی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان بارندگی امسال حدود 5 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: امیدوارم سال آینده وضعیت بهتری داشته باشیم، در غیر این صورت این وضعیت مناسب نیست چون این میزان بارش زیر خط نرمال است.

وی گفت : امسال 230 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و ذخیره سدها 26 میلیلرد متر مکعب است که نسبت یه سال گذشته در حدود 2 میلیارد مترمکعب در میزان بارندگی کاهش داشته‌ایم، تابستان امسال شبکه‌های برقی زیر فشار بودند ولی خوشبختانه این پیک را با موفقیت پشت سر گذاشتیم در مورد آب هم همین مشکل وجود داشت.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: ما اکنون به سمت تعمیرات نیروگاه‌ها حرکت کرده‌ایم و بر همین اساس ظرفیت تمام نیروگا‌ه‌ها را کاهش می‌دهیم تا برای تایم پر مصرف سال آینده آماده شویم.

محمودی تأکید کرد: در سال جاری ما به 55 هزار و 400 مگابایت پیک مصرف برق رسیدیم که یک رکورد است، البته در صنعت برق دو رکورد دیگر را هم داشته‌ایم که ابتدا آماده به کار بودن نیروگاه‌ها که به 98 درصد رسید و سپس آمادگی شبکه‌های انتقال برق که آن هم به 98.5 درصد رسید.

وی افزود: خوشبختانه امسال مردم ما همکاری لازم را در مصرف آب و برق با وزارت نیرو و دولت داشتند، در واقع تقاضای ما از مردم این بود که در زمان پیک مصرف آب و برق با ما همکاری کنند تا بتوانیم به همه مردم مناطق مختلف آب و برق برسانیم که این اتفاق با کمک مردم انجام شد.

سرپرست وزارت نیرو بیان کرد: امید است با وجود تنگناها و گلوگاه‌هایی که در مسیر ما وجود دارد بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق این مسیرها را هموار کنیم، در واقع ما همیشه در بخش برق و آب نیازمند تعادل در مصرف هستیم.

محمودی در پایان با اشاره به وضعیت سال آبی در سال آینده، گفت: از آنجایی که ما از وضعیت بارش باران در کشور اطلاعاتی نداریم از سازمان هواشناسی در این زمینه کمک گرفتیم، براساس اطلاعات این سازمان ما پاییز پربارانی نداریم و حدود 10 تا 20 درصد بارش‌های مهرماه زیر میزان بارش سال گذشته آبی ما خواهد بود./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات