۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۹۴۴
مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر:

صبر در ارتقای اخلاق اجتماعی نقش آفرین است

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر بر تقویت صبر و بردباری در وجود خود و دیگر آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: تقویت این مهم سبب ارتقای اخلاق اجتماعی شده و در رسیدن به نتیجه مطلوب در انجام امور مؤثر است.
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اکرم قنبری، مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر، بعدازظهر امروز، در برگزاری نشست تربیت و تعالی حوزه با موضوع «صبر و حلم» در جمع فرماندهان پایگاه های بسیج خواهران این شهرستان به تبیین مفهوم صبر از منظر قرآن و روایات پرداختند.

وی با اشاره به جایگاه صبر و نسبت به سایر عبادتها افزود: قرآن خطاب به بهشتیان می فرماید: «سلَامٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّار».

قنبری در ادامه با اشاره به سخن امام علی(ع) در رابطه با جایگاه صبر نسبت به سایر عبادات عنوان داشت: این مهم همانند جایگاه سر نسبت به بدن است، در انجام امور وارده باید صبور باشیم و در سایه تلاش و کوشش خود به خدای متعال توکل کنیم.

وی با بیان اینکه لازمه عباداتی همچون روزه، نماز و خمس داشتن صبر بر طاعت است، خاطرنشان کرد: صبر و بردباری رمز موفقیت و پیروزی انسان بر نفس بوده و مهم ترین عامل در قرب الهی به شمار می آید.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم ادامه داد: در این ایام صبر بر معصیت لازمه توفیق اشک بر اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به وجود انواع صبر با توجه به آیات قرآن بیان داشت: صبر بدنی(حضرت ایوب (ع)، صبر نفسی(حضرت یوسف(ع)، صبر بر تبلیغ(مجاهدان فی سبیل الله)، صبر بر فراق(حضرت یعقوب(ع) و صبر بر بلا(حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از انواع صبر است.

قنبری صبر را لازمه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت و دور شدن از فتنه خواند و اظهار داشت: در سایه صبر و بردباری می توان بر بسیاری از مشکلات فارغ آمد و جلوی وقوع حوادث ناگوار در زندگی فردی و اجتماعی گرفته شود.

وی بیان داشت: در سایه صبر پیشه کردن می توان در انجام کارها و پیشبرد اهداف به نتایج مطلوبی دست یافت و در رشد اخلاق اجتماعی نیز نقش آفرین شد./9459/پ204/ب1

ارسال نظرات