۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۷۲۰۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

داستان کربلا حق را از باطل شناسایی می کند

استاد حوزه و دانشگاه با توجه به این که داستان کربلا حق را از باطل شناسایی می کند، گفت: شناخت قیام امام حسین(ع) می تواند انسان را در تشخیص حق از باطل کمک کند تا مردم دنیا با تشخیص حق از باطل بهتر بتوانند زندگی کنند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه پنجشنبه شب در مسجد ولی عصر(عج) کرمان، گفت: قدم گذاشتن در مسیر امام حسین(ع) بالاترین افتخار برای کشو ر ایران محسوب می شود.

وی افزود: مردم ده روز ماه محرم را قدر بدانند زیرا در این ده روز ماه محرم انسان می تواند زندگی خود را همچون زندگی امام حسین(ع) قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با توجه به این که حضرت سیدالشهدا همه مردم را به همراهی خود دعوت کرد، بیان داشت: دعوت مردم از طرف امام حسین(ع) یک دعوت عمومی برای تمام مردم جهان بوده و کسی که می خواهد یار واقعی اباعبدالله باشد، باید زندگی خود را با امام حسین یکی کند.

وی اظهار داشت: دعوت مردم از طرف امام حسین(ع) به نفع خود مردم است و امام حسین در واقع می خواهد مردم را از آتش جهنم دور و به راه حق دعوت کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که داستان کربلا یک داستان زنده برای مردم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تمام اهل بیت در به وجود آمدن حادثه عاشورا نقش دارند.

وی با توجه به این که امامان بعد از امام حسین(ع)، نقش حفظ کردن واقعه عاشورا را داشتند، بیان داشت: اهل بیت قبل از امام حسین توانستند حسین را برای واقعه بزرگ عاشورا آماده کنند و اهل بیت بعد از حضرت سیدالشهدا نقش حفظ کردن واقعه عاشورا را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ابراز داشت: دانشگاه کربلا در ماه محرم دانشجو می پذیرد و کسی می تواند ورودی دانشگاه امام حسین(ع) را در کارنامه زندگی خود داشته باشد که راه گناه را ترک و زندگی خود را با اهل بیت مأنوس کند.

وی با اشاره به جمله هل من ناصر ینصرنی، ادامه داد: کمک خواستن امام حسین از مردم در روز عاشورا با زبان رحمت و مهربانی بود.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که داستان کربلا حق را از باطل شناسایی می کند، ابراز داشت: شناخت قیام امام حسین(ع) می تواند انسان را در تشخیص حق از باطل کمک کند تا مردم دنیا با تشخیص حق از باطل بهتر بتوانند زندگی کنند.

وی در پایان گفت: محرم راهی برای توبه کردن است و جوانان سعی کنند با شرکت در عزاداری ها، معرفت خود را نسبت به اهل بیت بالا ببرند./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات