۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۲۲۴
رييس جمهور در رژه نيروهاي مسلح:

ما براي قدرت نظامي خود از كسي اجازه نمي گيريم/ آمريكا و اسرائيل تنها صداهاي ناخراش مقابل صلح در سازمان ملل

رییس جمهور در رژه نیروهای مسلح گفت: ما براي قدرت نظامي خود از كسي اجازه نمي گيريم.
حسن روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني، رييس جمهور صبح امروز در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس كه در حرم امام راحل برگزار شد با اشاره به اينكه ٣٧ سال پيش مردم ايران در مقابل يك حمله ظالمانه در پيروی از سالار شهيدان با تمام وجود از شرف، تماميت ارضي و عزت خود به خوبي دفاع كردند، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس بالاترين انگيزه مردم براي ايثار و شهادت تابلوي بزرگ حماسه عاشورا و كربلا بود.

وي ادامه داد: همانگونه كه در انقلاب اسلامي اوج نهضت اسلامي مردم در تاسوعا و عاشورا بود در زمان جنگ هم به همين شكل بود، اوج نهضت انقلاب ايران را در ١٥ خرداد ١٣٤٢ مي بينيم كه مصادف با تاسوعای حسيني بود.

رييس جمهور تأكيد كرد: فرهنگ عاشورا ما را در مورد نظام استكبار پيروز كرد و براي اين مردم استقلال، آزادي و جمهوري را به ارمغان آورد، نام امام حسين(ع)، كربلا و عاشورای او همواره سربازان اسلام را در مسير ايستادگي و شهادت قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني با بيان اينكه همواره جنگ ها در تاريخ ملت ها تأثيرگذار بوده اند، خاطرنشان كرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامي متأسفانه هر جنگي آغاز و پايان داشت براي ما خوشحال كننده نبود، در جنگ هاي عثماني، جنگ روسيه و جنگ جهاني اول متأسفانه ايران تحت تأثير منفي اينگونه جنگ ها قرار گرفت و بخشي از سرزمين ما از مردم گرفته شد، اما تنها جنگي كه سراسر آن پيروزي و غرور بود و يك وجب از كشور در دست متجاوزين قرار نگرفت دفاع مقدس بود كه با رهبري امام راحل به پيروزي رسيد.

وي افزود: مردم و نيروهاي مسلح ما در دفاع مقدس با وجود حمايت همه دنيا از صدام با توكل به خدا و اميد به پيروزي در كنار ايثار و فداكاري توانستند پيروزي هاي بزرگ را رقم برنند، امروز نيز قدرت دفاعي ما براي تحكيم صلح در اين كشور بوده است، ما قدرت نظامي خود را هيچگاه براي تجاوز به كشوري آماده نكرده ايم بلكه ما به دنبال بازدارندگي هستيم.

رييس جمهور يادآور شد: متأسفانه در دنيا امروز ملتي كه مي خواهد براي دفاع از خود با دانش خود سلاحي بسازد مورد اتهام و تهمت مستكبرين قرار مي گيرد در حالي كه خود آنها هر سال ميلياردها سلاح و بمب به كشورهاي ديگر مي فروشند كه نهايتا ويراني را در يمن، سوريه و عراق رقم مي زنند.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني ابراز داشت: ما همواره سلاح خود را براي كشورمان و دفاع از كشورهاي منطقه براي جلوگيري از تروريسم استفاده مي كنيم، من با كساني كه با لحن نادرست با ايران صحبت مي كنند مي گويم در دوران آوارگي كشورهاي منطقه چه كسي از كشورهاي منطقه حمايت كرده است، آيا مردم افغانستان زماني كه مورد تجاوز قرار گرفتند اين ايران نبود كه از آنها حمايت كرد، آن روزي كه عراق به خاك و خون كشيد شد آيا اين ايران نبود كه آغوش خود را براي مردم عراق باز كرد، روزي كه گروه هاي تروريستي به جان كشورهاي منطقه افتادند و مردم بي گناه را كشتند چه كسي بود كه به داد مردم بي گناه رسيد و از دست تروريستم آنها را نجات داد و منطقه را امن كرد.

وي بيان كرد: امسال در سازمان ملل در مقابل صدای همه كشورهاي جهان تنها صدای آمريكا و رژيم اشغالگر اسرائيل بود که راه صلح را انتخاب نكرد و همه کشورها خواهان صلح و امنیت بودند و ترس آمریکا و اسرائیل از صلح جهانب چهره واقعی و منفور سلاطين واشنگتن را در مقابل جهانيان نشان داد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه ملت ايران همواره از مظلومان جهان دفاع كرده است، تصريح كرد: ما از مردم مظلوم يمن، سوريه و فلسطين دفاع خواهيم كرد چه دشمن بخواهد يا نخواهد، ما تا جايي كه قدرت نظامي خود را براي بازدارندگي و امنيت لازم بدانيم تقويت مي كنيم، نه تنها موشك ها بلكه در نيروي زميني، هوايي و دريايي نيروهاي خود را تقويت مي كنيم و براي قدرت نظامي خود از كسي اجازه نمي گيريم، ما اگر عهد و پيماني با كسي بسته ايم تا جايي پاي آن مي ايستيم كه طرف مقابل به آن احترام بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمين روحاني در پايان گفت: مطمئن هستيم با توكل به خدا همه پيروزي ها در همه عرصه ها از آن ما است./٨١٦/۲۰۱/ح

ارسال نظرات