۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۰۶۹
امام جمعه زرگرشهر:

انتقال فرهنگ جهاد و شهادت وظیفه مهم بازماندگان دفاع مقدس است

امام جمعه زرگرشهر بزرگترین وظیفه بازماندگان عرصه دفاع مقدس را انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های بعد برشمرد و گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بزرگترین عنصر برای مقابله به ناتوی فرهنگی دشمنان است.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امروز در مراسم یادواره شهدای روستای امامزاده عبدالله بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: خداوند متعال در آیات قرآن به تکریم جایگاه و عظمت کار شهدا پرداخته است و تنها برگزیدگان الهی می توانند از این فیض عظیم بهره مند شوند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در صحنه جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند، فیض بزرگ شهادت نصیب آن ها نشده است و امروز با شنیدن جایگاه شهادت به حال دوستان نزدیک خود حسرت می خورند.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به جایگاه بلند مرتبه شهدا در روز قیامت، تصریح کرد: در روز قیامت که یکی از القاب آن روز حسرت است، بسیاری از بزرگان و افراد برجسته به لحاظ معنوی به جایگاه شهدا غبطه می خورند.

وی ادامه داد: شهدا در حالی به مراتب بالای عرفانی و معنوی دست پیدا کردند که از هیچ اصطلاح و مراتب عملی، علمی و منطقی عرافانی مطلع نبودند اما با اکسیر شهادت به قله های اوج معنوی دست پیدا کردند.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان خاطراتی از حالات معنوی و عرفانی شهدا، اظهار داشت: شهدا قبل از شهادت خود، نحوه و کیفیت به شهادت رسیدن و زمان آن را برای دوستان نزدیک خود بیان می کردند و برخی از آنان امروز ملجا و گشایش گره های بزرگی در کارهای مردم هستند.

وی بزرگترین وظیفه جامعه امروز و بازماندگان عرصه دفاع مقدس را انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های بعد برشمرد و گفت: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بزرگترین عنصر برای مقابله به ناتوی فرهنگی دشمنان است و باید با خاطرات و ارزش های آن روزها را با روش های جذاب هنری به نسل های بعد منتقل کنیم.

امام جمعه زرگرشهر ضمن تاکید با بیان دلایل مقدس بودن جنگ 8 ساله، خاطرنشان کرد: فرهنگ جنگ ما در دوران دفاع مقدس برگرفته از نبرد مظلومانه سیدالشهدا(ع) و یارانش در روز عاشورا بود و فرهنگ حسینی با دفاع مقدس ما الگویی برای جبهه مقاومت در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز جوانان حشد الشعبی عراق، جوانان حزب الله لبنان، نیروهای مبارز مردمی سوریه، نیروهای مبارز یمن و دیگر کشورها همانند رزمندگان ما با بستن پیشانی بند متبرک به نام ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام حسین(ع)، درمیدان جهاد و شهادت در برابر استکبار و نیروهای تکفیری صهیونیستی مبارزه می کنند.

حجت الاسلام شیخی عزیزی، تاکید کرد: امام راحل در نامه مشهور پذیرفتن قطعنامه به برخی از برکات جنگ اشاره فرمود و باید به حقیقت گفت که سال ها طول می کشد که رمز و رازهای دفاع مقدس ما کشف شود.

وی تاکید کرد: اگر همچنان در میدان مبارزه و استقامت مانند یاران سیدالشهدا(ع) مقاومت و ایستادگی کنیم، پیروزی ما حتمی است و نباید از این آرمان ها فاصله بگیریم./1313/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات