۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۸۶۴
حجت الاسلام مومنی:

اقبال به دین، کلیساها را به قرآن درمانی واداشته است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم به انسان آرامش و سکون می‌بخشد، گفت: در عصر کنونی به سبب اقبال مردم به دین، کلیساها با رویکرد دینی و مذهبی به قرآن درمانی مردم روی آورده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) به همت هیات ثارالله در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: اقامه نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار قدرت انسان را در مدیریت بحرانها بالا می‌برد.

وی افزود: انسان با انجام این امور می‌تواند در مواجهه با سختی‌ها و بحران‌ها بر خود مسلط بوده و سربلند شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه اقامه کنندگان نماز قادرند سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند، ابراز کرد: کسانی که به صورت عمدی نماز را ترک می‌کنند جدای از آنکه مرتکب گناه کبیره شده‌اند متحمل آسیب‌های فراوانی در دنیا و آخرت می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه در قرآن هیچ شک و تردیدی راه ندارد، اظهار داشت: اگر انسان به دنبال هدایت باشد می‌تواند با تاسی به قرآن به هدایت دست یابد. خداوند می‌فرماید: به هر میزان که برایتان مقدور است قرآن تلاوت کنید چرا که قرآن آثار و برکات فراوانی برای انسان به همراه خواهد داشت.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه قرآن کریم به انسان آرامش و سکون می‌دهد، گفت: تمسک به قرآن کریم با قرائت آن میسر می‌شود که متاسفانه امروز این مهم در بین مردم بسیار کمرنگ است در حالی که در عصر کنونی به سبب اقبال مردم به دین کلیساها با رویکرد دینی و مذهبی به قرآن درمانی روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: اگر کسی با قرآن انس و رفاقت داشته باشد دوری دوستان و آشنایان برای او ترسناک نمی‌شود؛ قرآن پشت و پناه محکمی برای انسان است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید براینکه قرآن باید از روی رغبت خوانده شود، ابراز کرد: قرآن زنگار قلب را نابود می‌کند امیرمومنان علی(ع) فرمودند: قرآن افضل اذکار است؛ انسان به واسطه قرائت قرآن شرح صدر کسب می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر اهل تلاوت قرآن باشد در ابتلائات شکیبا و صبور خواهد بود، قرائت قرآن کریم قلب را روشن می‌کند و آلودگیها و ناپاکیها از درون انسان می‌رود.

این خطیب مشهور در پایان خاطر نشان کرد: انسان به واسطه تمسک به قرآن به قرب الهی دست می‌یابد. انسان بعد از قرائت قرآن باید به درک معانی آیات بپردازد./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات