۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۲۸۹۶۵
آیت الله دری نجف آبادی مطرح کرد؛

جداسازی اقلیم کردستان خطری بزرگ برای منطقه خاورمیانه

امام جمعه اراک با بیان اینکه همه پرسی جدایی کردستان عراق خلاف قانون اساسی است، گفت: جداسازی اقلیم کردستان خطری بزرگ برای منطقه خاورمیانه بوده و این همه پرسی مغایر با خواست کشورهای همسایه است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر عراق، بیان کرد: همه پرسی جدایی کردستان عراق خلاف قانون اساسی است.

جداسازی اقلیم کردستان عراق بدعتی ننگین

آیت الله دری نجف آبادی جداسازی اقلیم کردستان عراق بدعتی ننگین دانست و بیان کرد: جداسازی اقلیم کردستان خطر بزرگ برای منطقه خاورمیانه می باشد و این همه پرسی مغایر با خواست کشورهای همسایه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه این توطئه با حمایت دولت آل سعود و به درخواست رژیم صهیونیستی در حال عملیاتی شدن است، ابراز کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق مخالفت مجامع بین المللی را به همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین‌المللی نباید اجازه دهند تا این بدعت غیرقانونی صورت ببپذیرد، گفت: توطئه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق سبب آثار مخرب آن عراق، ترکیه و سوریه می شود و باید با جدیت با این اقدام جلوگیری و مقابله کرد.

شهید حججی توانست دل ها را جذب و پیروز واقعی باشد

امام جمعه اراک با اشاره به مراسم و استقبال بی نظیر مردم ایران اسلامی از پیکر شهید والامقام شهید حججی، بیان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در مراسم شهید حججی نشان دادند تا آخرین قطره خون با زورگویان و مستکبرین مبارزه خواهند کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: شهید حججی والامقام با شهادت مظلومانه اش پیام بزرگی را از خود به جای گذاشت وسبب تفکر شهادت طلبی در میان جوانان و ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی استقلال و عزت و اقتدار خود را با هیچ چیز معاوضه نخواهد کرد، بیان داشت: داعش با به شهادت رساندن محسن حججی گمان کرد که پیروز شده است در حالی که این شهید بزرگوار معجزه‌ای خلق کرد که توانست دل‌ها را جذب کرده و پیروز واقعی باشد.

شهادت پیوند با امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی سبب ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی می شود، اظهار داشت: شهادت پیوند با امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی است و نتیجه آن عزت و سربلندی برای نظام و اسلام می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به عزاداری های ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: عزاداران واقعی سالار شهیدان نماد و مظهر قدرت ملی و عظمت شیعیان را به جهانیان هستند.

امام‌ جمعه اراک با تاکید بر پر محتوا بودن عزاداری های محرم و صفر، بیان داشت: عزاداری های حسینی باید پرمحتوا باشد و باید از هر گونه خرافه گرایی با جدیت پرهیز و برخورد گردد.

ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی مهم در جامعه اسلامی است و باید با برنامه ریزی در این مسیر تلاش و گام برداشته شود.

آیت الله دری نجف آبادی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی سبب رفع بسیاری از دغدغه های اجتماعی و آسیب در جامعه می شود و  آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در مسیر بالا بردن سلامت معنوی جامعه و دفاع از ارزش های دین و قرآن کریم، گام بردارند.

شایان ذکر است، اشاره به اتفاقات اخیر کارگری در اراک و درخواست کارگران برای پرداخت مطالباتشان از دیگر مواردی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آن ها پرداخته شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./۸۴۲/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات