۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۹۱۷۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دشمن جاهل با سخن منطقی هدایت می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن جاهل با سخن منطقی هدایت می شود، گفت: مساجد و حسینیه‌ها در هدایت دشمنان جاهل کم کاری کرده‌اند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب عاشورای حسینی در مراسمی که به مناسبت شهادت مظلومانه سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و به همت هیات ثارالله در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبران(ع) در عظمت امام حسین(ع) ایشان را عظیم‌العظما خطاب کرده‌اند.

وی افزود: در زیارت وارث آمده السلام علیک یا وارث ابراهیم خلیل الله؛ امام حسین(ع) وارث صفات حضرت ابراهیم(ع) است خداوند در سوره نحل صفات حضرت ابراهیم(ع) را بیان می‌کند. پیامبر(ص) فرمودند: مومن همانند زنبور عسل است؛ زنبور عسل شیرین‌ترین ارزش‌ها را تولید کرده و به دیگران می‌دهد و در همه لحظات اسلحه‌اش برای دشمنان واقعی آماده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی دشمنان در زمره جاهلان هستند که با سخن نیکو و کلام منطقی هدایت می‌شوند پس لازم است انسان از نظر علمی خود را غنی و با سواد کند. امروز در مساجد و حسینیه‌ها باید کلاس‌هایی برگزار شود که نحوه برخورد با دشمن جاهل را آموزش دهند در این صورت است که ما شاهد جامعه دینی خواهیم بود.

این مفسر قرآن کریم دربار حقانیت شیعه، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: امت من 73 فرقه می‌شوند که همه آنها جهنمی بوده غیر از یکی؛ در جای دیگر فرمودند: اهل بیت(ع) کشتی نجات است اگر کسی به آنان وصل شود نجات یافته در غیر این صورت هلاک می‌شود؛ براساس این دو روایت مشخص می‌شود کدام فرقه حق است ما که خود شیعه هستیم هنوز حق بودن خودمان را نمی‌دانیم و اگر با یک دشمن جاهل روبرو شویم نمی‌توانیم جواب قانع کننده به او بدهیم. حسینیه‌ها و مساجد در این زمینه بسیار کم گذاشتند روحانیون، هیات مدیره مساجد و سایر مسؤولان مربوطه در قیامت باید پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: شیعیان ما ایتام ما هستند؛ رها کردن یتیم مذموم است امروز میلیون‌ها مجالس عزاداری در سراسر کشور به صورت ساده و کم اثر برگزار می‌شود و برخی از آنها هم اصلا به درد نمی‌خورد لازم است مدیران مجالس حسینی و خیرین به این مهم که چگونه می‌توانند علم مردم را افزایش دهند توجه کنند و از اساتید عالم در محافل حسینی استفاده لازم را ببرند.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه با دشمن معاند سخن علمی زدن بی فایده است، اظهار داشت: سخن حکیمانه و دلیل منطقی در دشمن معاند اثر ندارد بلکه با او باید با زبان اسلحه سخن گفت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) همه ویژگی‌های حضرت ابراهیم(ع) را به ارث برده است، گفت: خداوند در قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را امت معرفی می‌کند؛ خداوند حضرت ابراهیم(ع) را در قرآن کریم با این عناوین معلم و اسوه، پایه و قوام ملت‌ها، عابد واقعی، بنده حقیقی در ظاهر و باطن، مقاوم و استوار و شرک ستیز در برابر بت‌های بی جان معرفی می‌کند، بنابراین امام حسین(ع) براساس زیارت وارث بالاترین بنده خداوند متعال است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات