۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۵۳۱
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

تأسی از مکتب عاشورا رمز بقای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با پیروی از مکتب سیدالشهدا به پیروزی رسید، گفت: تأسی از مکتب عاشورا رمز بقای انقلاب اسلامی است.
محمدعلی احمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی احمدیان، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی امروز در آیین سوگواری کارکنان هلال احمر آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به فریضه امر بمعروف و نهی از منکر تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نه برای کسب قدرت و ریاست و نه برای صرف شهادت رسیدن علیه یزید قیام کرد، بلکه حضرت همانگونه که خود نیز هدف از قیامشان را تبیین کرده اند، برای اقامه امر بمعروف و نهی از منکر، اصلاح مفاسد امت و احياي سنت جدش رسول خدا(ص) قیام کرد.
حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در سلامت روانی جامعه اسلامی تصریح کرد: اگر در مکتب اسلام و مملکت اسلامی این فریضه دینی فراموش شود، جامعه به واسطه توطئه دشمنان، ارزش های اسلامی خود را از دست داده و رفته رفته منکرات جایگزین معروفات خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان افزود: یکی از ثمرات قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا، پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران بود که با رهبری امام راحل انقلاب اسلامی ایران و با تأسی از مکتب حسینی و توجه به آرمان نهضت عاشورایی به ثمر نشست.
وی افزود: همه ما بر اساس وظایف انسانی و بر سازمانی، ملزم به رعایت نظم و انضباط هستیم و در این خصوص خداوند متعال در قرآن و حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ما را به رعایت تقوا و برقراری نظم در امور دعوت می کند، یکی از مهم‌تریم معروفات در نهادهای دولتی را می توان نظم کارمندان و پرهیز از بروکراسی اداری دانست.
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به روایتی از حضرت امام زین العابدین تصریح کرد: روزی شخصی به حضور امام سجاد (ع) رسید و گفت؛ ای پسر رسول خدا، در فلان مجلس با جمعی از دوستان نشسته بودیم که کسی به شما ناسزا گفت، امام سجاد فرمود: تو حق مجلس و حق کسانی را که با تو هم صحبت بود، رعایت نکردی، چون حرفهایی که در آن مجلس مطرح شده بود، امانت بود، چرا صحبت‏های گوینده را از آن مجلس به بیرون منتقل کردی و اسرار او را فاش کردی؟! و چیزی را که من از دیگران نسبت به خودم نمی‏دانستم، فاش کردی و حضرت بعد از نصیحت کردن، فرمودند؛ از این به بعد سعی کن همیشه به حرفهایی که پشت سر دیگران زده می‏ شود گوش ندهی و از سخن‏چینی و غیبت دیگران اجتناب کنی.
حجت الاسلام احمدیان در پایان یادآور شد: اگر خود را شیعه اهل بیت می دانیم و نسبت به حضرت سجاد(ع) محبت داریم؛ باید این توصیه مهم امام را در زندگی و فضای کاری خود عملی کنیم، متأسفانه عدم توجه به این مسائل منجر به آلوده شدن فضای اداری کشور و بداخلاقی‌هایی دور از شأن نظام اسلامی می شود./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات