۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۵۶۴
مدیر حوزه علمیه قزوین:

راه کربلا راه مجاهدون و انقلابیون است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسین(ع) انقلابی بزرگ عالم است که راه آزادگی را به بشر نشان داد، تمام کربلا به همراه تحولات آن موضوعی برای تقدس قرار می‌گیرد به طوری که مانند و نظیری ندارد چون راه کربلا راه مجاهدون و انقلابیون است.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین عصر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به حالات انسان با توجه به سوره العادیات گفت: خداوند متعال در آیه ششم سوره عادیات می‌فرماید همانا انسان ناسپاس است از این آیه برمی‌آید که ناشکر بودن یکی از حالات انسان است.

وی در ادامه با اشاره به استعمالات مفهوم خیر افزود: استعمالات خیر بسیار متفاوت است یکی از آنها در مورد مال دنیا است که از آن تعبیر به خیر شده است از این رو انسان نسبت به دنیا و مال آن از آن جهت که خیر و نیکی است بسیار علاقمند است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به نکات مهم در سوره عادیات اظهار کرد: سوگندهایی که خداوند متعال در این سوره از آنها یاد می‌کند مشخص می‌سازد که جهاد و مبارزه در راه خدا بسیار مهم است از این جهت به اسب‌های تیز و تندرو سوگند یاد کرده است.

وی در ادامه تمام حالات اسبان جنگی را که خداوند در این آیات به آنها سوگند یاد کرده است را دارای تقدس دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی که اسب‌ها و ابزار جنگی دارای تقدس باشد آن رزمنده و مجاهد در راه خداوند متعال به یقین تقدسشان بیشتر و بالاتر است انقلابیون و کسانی که در راه خداوند جهاد می‌کنند جزء اولیا الله هستند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به فرمایشی از امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه پیرامون جهاد در راه خداوند ابراز کرد: جهاد دری از درهای بهشت است خداوند این در را به روی اولیای خود باز کرده است از این حدیث استفاده می‌شود که هر کسی موفق به جهاد و مبارزه نمی‌شود تنها عده خاصی هستند که طلایه داران سعادت بشر می‌شوند.


مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه امام حسین(ع) را انقلابی بزرگ عالم دانست و تصریح کرد: حسین بن علی(ع) راه آزادگی را به بشر نشان داد تمام کربلا به همراه تحولات آن موضوعی برای تقدس قرار می‌گیرد به طوری که مانند و نظیری ندارد چون راه کربلا راه مجاهدون و انقلابیون است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تمام عظمت آن مرهون حرکت جهادی امام راحل بود اضافه کرد: امام(ره) یک عالم کم نظیر بود یعنی پس از امام زمان(عج) شخصیتی با جامعیت امام راحل در جهان مشاهده نشد اگر امام مبارز و مجاهد نبود نمی‌توانست این تحول بزرگ را به وجود آورد.


حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به ویژگی مهم امام راحل تصریح کرد: یکی از مهمترین خصوصیاتی که امام راحل را به مقام بالایی رساند احساس وظیفه و تکلیف و مجاهد در راه خداوند بودن بود ایشان هرگز نتوانست گرسنگی مظلومان و سیری ظالمان را تحمل کند.

وی در پایان گفت: انسان اگر از لحاظ اخلاقی دارای ظرفیت پایینی باشد هرگز در زمره طلایه داران و مجاهدان در راه خداوند متعال قرار نمی گیرد؛ از این رو اگر انسان مجاهد در راه خداوند متعال باشد خداوند برای او نور و عزت قرار خواهد داد زیرا تمام عزت‌ها در اختیار خداوند بلند مرتبه است./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات