۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۲۹۵۹۲
از سوی مجمع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود؛

اجلاسیه نقش اساتید در ارتقاء علمی و عملی اخلاق در حوزه علم‌آموزی علوم دینی

عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین از برگزاری اجلاسیه «نقش اساتید در ارتقاء علمی و عملی اخلاق در حوزه علم‌آموزی علوم دینی» خبر داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری اجلاسیه «نقش اساتید در ارتقاء علمی و عملی اخلاق در حوزه علم‌آموزی علوم دینی» خبر داد و اظهار داشت: یکی از سنت‌های حوزه‌های علمیه در طول تاریخ حوزه‌ها همراهی و همگامی بودن مسأله علم و اخلاق بوده است.

 عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به کارنامه درخشان اخلاق در ادوار گوناگون حوزه‌های علمیه، عنوان داشت: باید توجه داشت که امروز امتداد سنت زیبای محوریت اخلاق در علم‌آموزی در الگوی آموزش‌های حوزه وجود دارد تا جایی که می‌توان علم و اخلاق را اساس پیشرفت حوزه‌های علمیه توصیف کرد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع اعظام تقلید در حوزه علم‌آموزی بر محور اخلاق ابراز داشت: مجمع جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به‌منظور تقویت نگرش به نقش و جایگاه اخلاق در جریان علم‌آموزی بر اساس مصوبه هیئت‌رئیسه تصمیم بر برگزاری اجلاسیه «نقش اساتید در ارتقاء علمی و عملی اخلاق در حوزه علم‌آموزی علوم دینی» دارد.

وی ادامه داد: عنوان اجلاسیه گویای اهداف برگزاری اجلاسیه است؛ چراکه در ذیل موضوع اخلاق اجلاسیه در تلاش است که عرصه‌ها گوناگونی را ما در ادامه مسیر خود پیش‌بینی کند؛ بر این اساس حوزه‌های علمیه باید نسبت به این موضوعات آگاه و حساس باشند این در حالی است که در بازگو کردن و پاسخگویی نسبت به مبانی اخلاقی باید حساسیت بیشتری به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی با تأکید بر این‌که در حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه محافل معیاری را در حوزه اخلاق برگزار می‌کنند، اظهار داشت: فضای موجود در جامعه و مسائل مستدحثه اخلاقی در فضای حقیقی و مجازی نشان از این است که معضلات اخلاقی خاصی پیش رو است؛ بر این اساس هدایت اخلاقی جامعه از سوی حوزویان نیازمند توجه و تلاش بیشتری است.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با تأکید بر این‌که اجلاسیه موردنظر با حضور تمام اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد، عنوان داشت: پیش‌بینی‌شده است که با حضور یکی از مراجع اعظام تقلید و مسئولان حوزه‌های علمیه در این اجلاسیه، سیاست‌ها و برنامه‌های اجلاسیه با ادبیات دقیق‌تری تبیین شود.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تعریف مجمع عمومی جامعه مدرسین به حوزه اخلاق یک نگاه پیش‌رونده است، ابراز داشت: در این اجلاسیه تلاش می‌شود که از ارتقاء علمی و عملی سخن به میان آید؛ بر این اساس معتقدیم که این ارتقاء محقق نخواهد شد مگر این‌که اساتید در این مسیر حساس وارد میدان عمل شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی با اشاره به این‌که این اجلاسیه در اواخر مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با احتمال زیاد این اجلاسیه روز 26 مهرماه در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار خواهد شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین از انتشار گاه‌نامه اختصاصی این اجلاسیه خبر داد و اظهار داشت: در این گاه‌نامه مقالات اساتید و مبانی اخلاقی که از سوی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تبیین شده است منتشر خواهد شد./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات