۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۲۹۷۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اشاعه فرهنگ دینی بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره در جامعه، گفت: با اشاعه فرهنگ دینی می‌توان از رشد این آسیب‌ها جلوگیری کرد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در دهه نخست محرم، اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام برای داشتن زندگی سالم و مورد رضایت امام حسین (ع) قدم گذاشتن بر روی نفس اماره است.

وی افزود: یکی از افراد تأثیرگذار در حادثه کربلا عمر سعد بود که از حق بودن امام حسین (ع) آگاهی داشت و می‌دانست با چه کسی جنگ می‌کند؛ اما نتوانست بر نفسش غلبه کند و جنایتی رقم زد که در تاریخ بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جامعه ما نسبت به گذشته در معرض آسیب بیشتری است، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای جامعه ما استفاده نادرست از فضای مجازی است؛ به‌گونه‌ای که شماری از افراد ازجمله نوجوانان با مشاهده فیلم‌ها و تصاویر ناصواب دچار جرم و جنایت می‌شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به نقش روحانیان و تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماع، اظهار کرد: تشکل‌های مذهبی نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی تصریح کرد: روحانیان مبلغ و مداحان در هیئات مذهبی نقش اساسی دارند و باید از این فرصت برای آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان درزمینهٔ مسائل و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: نهاد روحانیت و تشکل‌های دینی باید در مقابل آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن فعالانه وارد شوند و برای دور کردن این آسیب‌ها از جامعه تلاش کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره در جامعه، گفت: با اشاعه فرهنگ دینی می‌توان از رشد این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام خادمی در خاتمه با اشاره به برخی از افراد شیاد که با سوءاستفاده از اعتقادات مردم سعی در ترویج خرافات و سوءاستفاده مالی از مردم دارند، اظهار کرد: نهادهای مسؤول باید در شناسایی و گزارش فعالیت‌های این‌گونه افراد به دستگاه قضایی دقت کافی را داشته باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات