۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۳۰۰۶۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فتنه ۸۸ هیچ گاه از حافظه ملت انقلابی ایران پاک نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه فتنه ۸۸ هیچ گاه از حافظه ملت انقلابی ایران پاک نخواهد شد، گفت: در فتنه سال ۸۸ برخی سیاسیون فضا را برای حضور دشمن در کشور مهیا کردند و به نظام آسیب زدند و هنوز عده‌ ای درصدد تطهیر این ماجرا هستند در صورتی که باید به جای این کار، اشتباهات را جبران کنند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با تیریک روز نیروی انتظامی، به نقش بی بدیل سبزپوشان نیروی انتظامی در برقراری امنیت کشور اشاره کرد و افزود: خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت در مرزها و داخل کشور ستودنی است و این نیرو همپای نیروهای مسلح نقش مهمی در دفاع از کشور و امنیت پایدار دارند.

وی برخورد مؤمنانه، عالمانه، عاقلانه، مدبرانه و شجاعانه با دشمن را چهار ویژگی انسان در مواجه با دشمنان دانست و افزود: اگر انسان در مقابل دشمن این چهار ویژگی را نداشته باشد تسلیم و ضعیف خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید در برخورد با دشمن قوی بود و مقاومت کرد تا مأیوس شود، اظهار کرد: در دوران پس از انقلاب نیز عده‌ای که خود از بزرگان و عالمان بودند، مقابل اسلام اصیل ایستادند و در دین فتنه انداختند اما خوشبختانه به فضل الهی اهداف شوم آن‌ها محقق نشد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تمام تحرکات در منطقه، ناامن شدن ایران است، تصریح کرد: به فضل الهی دشمنان به مقاصدشان نرسیده‌ اند و این مهم مرهون امنیت ‌آفرینان کشور در نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، نیروهای مسلح، دستاوردهای دفاعی و به برکت رهبری مدبرانه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با تشریح فتنه سال 88 تصریح کرد: فتنه 88 هیچ گاه از حافظه ملت انقلابی ایران پاک نخواهد شد؛ در فتنه سال 88 برخی سیاسیون فضا را برای حضور دشمن در کشور مهیا کردند و به نظام آسیب زدند و هنوز عده‌ ای درصدد تطهیر این ماجرا هستند در صورتی که باید به جای این کار، اشتباهات را جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نظام اسلامی متعلق به مردم و دین اسلام است، گفت: نظام‌ یک حق عمومی‌ است‌ یعنی‌ هم‌ برای مردم هم برای دین‌ است‌ و نباید حق‌ دین‌ ضایع شود و همه‌ مردم‌ و مسؤولان‌ باید‌ در موضع ‌گیری ‌ها‌ و انتخابشان‌ مراقب‌ باشند‌.

وی همچنین با اشاره‌ به روز قیامت‌ ادامه داد: خداوند می ‌فرماید قیامت یک زلزله و دگرگونی عظیم است و لازمه سرافرازی در این روز، بندگی خالصانه در پیشگاه پروردگار است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به واقعه‌ کربلا‌ افزود: انتظار از شیعه‌ این‌ است‌ که نگاه‌ محدود به واقعه‌ کربلا‌ نداشته‌ باشند چرا‌ که عاشورا‌ مکتب‌ جامع‌ انسان ‌‌ساز‌ است‌؛ به وقایع‌ کربلا‌ نباید تنها جانسوزانه‌ و با‌ گریه نگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حیا، جهاد با نفس، صبر و مقاومت، نترسیدن از دشمن و ایثار را از صفتهای انسانی والایی برشمرد که در حادثه کربلا به اوج خود رسیدند و اظهار کرد: گریه بر مصیبت وارد شده به امام سوم شیعیان در کربلا گناه انسان را پاک می ‌کند؛ از شیعه انتظار می ‌رود که در مراسم عزاداری این امام بزرگوار اشک با روح بریزد تا در زندگی شخصی و عمل افراد نیز تأثیر مثبت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان بصیرت و ماندگاری بر راه الهی و صراط مستقیم که همان ولایت است را از مهمترین درسهای عاشورا بیان کرد و گفت: به یقین تداوم انقلاب اسلامی با حرکت در مسیر مکتب عاشورا محقق می شود./9457/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات