۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۳۱۲۵۵
امام جمعه اردبیل:

سپاه اساسی ترین مولفه قدرت ایران در داخل و خارج است

امام جمعه اردبیل با اشاره به ادعای رییس جمهور آمریکا در قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی، گفت: سپاه اساسی ترین مولفه قدرت ایران در داخل و خارج بوده و عصبانیت آنها از سپاه نیز به همین دلیل است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از دولت خواست با جدیت مقدمات صادرات میوه مخصوصا سیب به کشورهای دیگر را فراهم کند، به ویژه که این دولت در شروع کار اعلان کرده است که یکی از اولویت های این دولت فعال سازی دیپلماسی اقتصادی است.

وی با اشاره به مرغوبیت فوق العاده محصولات باغی مشگین شهر از مسؤولان خواست با درایت تمام مشکل سیب کاران مشکین شهر را حل کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها، تصریح کرد: ترامپ با تبلیغات زود هنگام در خصوص سخنرانی امروز و اینکه طوفان بعد از آرامش ایجاد می کند، از فن اظهار بعد الاجمال استفاده کرده تا مردم دنیا را پای سخنرانی خود جمع کند و از این معلوم می شود که او آن قدر ها هم که می گویند دیوانه نیست بلکه می خواهند با اظهار جنون از دولت ها و ملت ها باج بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان، تاکید کرد: همچنان که در تنظیم روابط تجاری آمریکا و کره جنوبی به مسؤولان آمریکایی توصیه کرده که کره ای ها را با جنون ترامپ بترسانند.

وی اظهار داشت: جنون تصنعی او در حق ایران و طوفان ادعایی او مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی برای اعلان این مطلب است که برجام در مسیر منافع ملی آمریکا نیست و از تایید پایبندی ایران به برجام اجتناب کند که البته او در هر دو مورد خطا می رود.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: در خصوص سپاه با همین اعلام، وحشت یک ابر قدرت را از سپاه اعلام می کند و این ناخواسته مدح بلیغ از سپاه معظم است؛ ثانیا تروریستی اعلام کردن سپاه نشان می دهد که آنها اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند چون سپاه جز مبارزه با تروریسم سیاه، وهابی و داعشی و عقبه های طالبان، القاعده و بن لادن کار دیگری نکرده است.

آیت الله عاملی، ادامه داد: آنها با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی بزگترین کفران نعمت را مرتکب می شوند، آنها باید مجسمه فرماندهان سپاه را در اروپا و آمریکا نصب کنند که ریشه داعشی ها را در سوریه و عراق خشکاند و از تبدیل شدن منطقه به یک بسته انفجاری و سرازیر شدن تروریست ها به اروپا و آمریکا جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: عصبانیت آنها از سپاه اولا به خاطر این است که آنها سپاه را اصلی ترین عامل شکست و ناکامی خود در عراق، سوریه و سیاست های منطقه ای خود می دانند و ثانیا به خوبی می دانند که بخش عمده ای از پیشرفت های موشکی ایران مرهون سپاه پاسداران است، در اصل آنها با کانون های قدرت ایران سر جنگ دارند.

وی اظهار داشت: سپاه از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران در داخل و خارج است و آنها آرزو دارند با تحریم سپاه و با اعلام اینکه سپاه یک گروه تروریستی است سپاه را از جهت علمی، تکنولوژی و عملیاتی مهار کنند اما این خواب هیچ وقت تعبیر نمی شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ترامپ در خصوص برجام هم اشتباه می کند چرا که خروج یک جانبه آمریکا از برجام انشقاق و شکاف بین اروپا و آمریکا را تشدید می کند و این یک فرصت عظیم برای ایران است.

وی افزود: ایران نباید از برجام خارج شود تا این شکاف کامل شود، اعتراض شدید اروپایی ها به تکروی آمریکا مقدمات این انشقاق را فراهم کرده است. وزیرخارجه آلمان می گوید؛ رفتار آمریکا در قبال ایرانی ها، اروپایی ها را به سمت اتخاذ موضعی مشترک با روسیه و چین سوق داده است و ایران باید تلاش کند تا آمریکا و اروپا یک دست نشوند./937/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات