۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۷۸۹
آیت الله صدیقی:

قدرت در مسیر شرع، پناهگاه و شفیع انسان در دنیا و آخرت است

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی تا زمانی که برای حفظ آرمان‌های الهی و انقلابی شهید می‌دهد، در پناه حق و خار چشم ظالمان، غارتگران و بازدارندگان بین المللی خواهد بود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که شامگاه یکشنبه در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، گفت: خداوند حکیم و عزوجل بر اساس حکمت، قدرت، رحمت، رفعت و محبتش بر بندگان، نیاز هر موجودی را در اختیار او قرار داده است که آیات زیادی در این زمینه نازل شده است.

وی افزود: عالم هستی، مظهر جمال الهی است. خداوند متعال به واسطه مخلوقاتش با انسان سخن می‌گوید، اگر ما چیزی را زیبا ندیدیم بدانیم که آن، از کاستی نگاه ماست نه اینکه صنع و نقشه خدا مشکلی داشته باشد. این عالم هم کتاب است و هم به اعتبار شعوری که دارد و صبح و شام تسبیح خداوند عالم را می‌گویند، عالم نوا و صدای خداست ولی ما به علت وجود حجاب‌ها آن‌ها درک نکرده و نمی‌بینیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر گوش و چشم باطن‌مان باز شود، قطعاً تسبیحات موجودات عالم را به درگاه خداوند منان هم دیده و هم می‌شنویم، گفت: ره یافتگان، سعادتمندان و مقربین در روز قیامت چهره شاداب و درخشانی دارند و قادر به دیدن جمال خداوند جل جلاله خواهند بود. در روز قیامت تمام وجود آدمی خاصیت چشم را دارد و تمام اعضا و جوارح انسان همه چیز را می‌بیند و خداوند متعال چون در یک جهت نیست، انسان با تمام وجودش در روز قیامت خدا را می‌بیند و ملاقات می‌کند.

وی ابراز داشت: ما نیز می‌توانیم رشحه‌ای از حقیقت بی‌کران را بچشیم که پیامبر برای رسیدن به آن می‌فرماید اگر ورودی و خروجی‌های دو مرکز را در وجود خود کنترل کرده و تحت مراقبه قرار دهید، شما نیز خواهید شنید آنچه من می‌شنوم و می‌بینید آنچه من می‌بینم و چشم و گوش دل‌ و جانتان باز می‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه آیت الله بهجت، بهاءالدینی، میرزا جواد ملکی تبریزی از جمله بزرگانی بودند که چشم دلشان باز شده بود، عنوان کرد: انسان همان‌طور که برای خانه ظاهری و دنیوی خود دیوار کشیده، درها را قفل می‌کند و مرافب افراد دزد و بیگانه و جانوران به خانه است، باید مراقب باشد بدون اذن خداوند متعال هیچ چیز را وارد دل، که حریم اختصاصی و خانه خداوند است راه ندهد، در این حالت است که انسان قادر است صورت نماز شب را ببیند، انسان‌های نورانی و گنه‌کار را از هم تشخیص دهد.

وی افزود: کسانی که در روز قیامت قادر به دیدن جمال و جلال الهی نیستند به علت کور شدن در آن عالم نیست که نمی‌بینند بلکه در دنیا به خاطر نادیده گرفتن حقیقت، کور شده بودند اما در عالم برزخ و قیامت بروز پیدا کرده است.

خداوند در قیامت پناهگاه امام و همه کسانی است که در خط و مرام ایشان انقلاب را حفظ کردند

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: فاصله‌ها و حجاب‌های وجودی، انسان را از جاذبه‌های ولایت حق دور می‌کند، بازیگران سیاسی در روز قیامت دشمن یکدیگر هستند زیرا یکدیگر را به انجام کاری که در آن امین، اهل و متخصص نبودند تشویق کردند.

وی افزود: بنا بر آیه قرآن کسانی که در دنیا در یک حزب و گروه بودند و یکدیگر را برای به دست گرفتن قدرت حمایت می‌کردند، در روز قیامت به جان هم می افتند و همدیگر را مقصر می‌دانند اما کسانی که در خط خداوند متعال هستند و هر کاری را برای رضای خدا قبول کرده و با مسؤولیت و خدمت به بندگان خداوند آن را انجام می‌دهند، سعادتمند واقعی خواهند بود زیرا بر این باورند که قضای حاجت مؤمن از برترین عبادت‌ها بوده و نگاه و رضای خداوند را جلب می‎‌کند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: خداوند در روز قیامت پناه بندگانی خواهد بود که در دنیا پناه خداوند بوده‌اند. انقلاب اسلامی نه تنها در زمان حیات امام خمینی(ره) بلکه تا زمانی که برای حفظ آرمان‌های الهی و انقلابی شهید می‌دهد و خار چشم ظالمان، غارتگران و بازدارندگان بین المللی است، در پناه امام خواهد بود. خداوند متعال در روز قیامت هم به امام پناه می‌دهد، هم به کسانی که در خط و مرام او انقلاب را حفظ کردند.

دست عباس مشکل گشای مطلق و باب الحوائج است

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: هر کسی که گرفتاری و مشکلی را از کار بندگان خدا بگشاید ،خداوند به او پناه می‌دهد در روزی که هیچ‌کس پناهی ندارد. قدرت در مسیر شرع پناهگاهی است که حافظ و شفیع انسان در دنیا و آخرت است.

وی افزود: اگر غافل باشیم و نماز از سر غفلت بخوانیم روح‌مان بالا نرفته و ارتقا نمی‌یابد. رضای خدا و قبولی اعمال در دفاع از مظلوم و تحت ولایت رهبر مشروع آسمانی قرار گرفتن است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه برخی از شهدا به قدری پاک بودند که فردای خود را می‌دیدند، گفت: به روایت سردار سلیمانی یکی از شهدای مدافع حرم حتی از ساعت شهادت خود نیز اطلاع داشت؛ این خط امام و شهود است. شهادت، چشم دل را باز می‌کند و شهود می‌آورد.

وی در پایان با اشاره به اینکه خداوند متعال در عالم گِرهی را نیافریده که به دست مبارک حضرت ابوالفضل العباس(ع) باز نشود، خاطرنشان کرد: دست عباس مشکل گشای مطلق و باب الحوائج است. حضرت عباس(ع) تنها دست خود را در راه خداوند نداد بلکه چشم ایشان نیز تیر خورد و به همین علت عین الله و ناظر است./۹۶۶/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات