۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۳۲۷۵۵
پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

سخنان انقلابی نوه امام خمینی در پاسخ به سخنان پوچ ترامپ

حجت‌الاسلام خمینی با بیان این‌که خصلت خوی استکباری، سیری ناپذیری آن است، گفت: اگر شما انرژی هسته‌ای که سهل است سپاه و ارتش و گاز و نفت را هم به آنها واگذار کنید، باز بر سر شما خواهند زد.
سید علی خمینی سید علی خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی خمینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت چهلمین سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی(ره)، از وی به عنوان شخصیت بزرگ و روحانی مجتهد مسلم نام برد و گفت: رهبری معظم انقلاب در تعبیر عجیبی فرمودند مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود.

وی با بیان این‌که اصل شهادت حاج آقا مصطفی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، افزود: وقتی پیکر ایشان را به بیمارستان نجف بردند، پزشک و رییس بیمارستان گفتند که ما آثاری در پوست ایشان می‌بینیم که مسلم مسمومیت است که اگر آقا اجازه دهند کالبدشکافی انجام دهیم و اثبات کنیم که حاج آقا مصطفی به شهادت رسیده است.

نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: وقتی به امام این خبر را می‌دهند ایشان می‌فرمایند که نمی‌خواهم پیکر فرزندم را پاره پاره کنند، پیکر را برای انجام مراسم به کربلا ببرید و سپس به نجف بیاورید تا دفن شود.

علت مخالفت امام با کالبدشکافی پیکر حاج آقا مصطفی

وی در بیان علت مخالفت امام با کالبدشکافی پیکر حاج آقا مصطفی، گفت: اگر قرار بود دولت عراق این پرونده را دست بگیرد و مسأله شهادت را پیگیری کند در بیت امام مطرح می‌شد که از فردا دولت عراق به بهانه این قتلی که اتفاق افتاده می‌خواهد بیاید و برود و نزدیکان بیت امام را دستگیر کند و بگوید می‌خواهیم در این مسأله تحقیق کنیم.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به جایگاه علمی و اجتماعی حاج آقا مصطفی، اظهار داشت: امام درباره ایشان فرمود که مصطفی امید آینده اسلام بود و رهبری معظم انقلاب در تعبیر عجیبی فرمودند که مصطفی امید آینده ما و خمینی آینده ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه شهید مصطفی خمینی چهل و چند سال بیشتر عمر نکردند اما در طول عمر کوتاه خود نزدیک پنجاه جلد کتاب به رشته تحریر در آوردند آن هم نه کتاب‌های عمومی بلکه کتاب‌هایی در تخصصی‌ترین علوم حوزوی.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به رفتار امام راحل در مواجهه با این مصیبت، گفت: امام هیچ تزلزلی از خود نشان ندادند و در شرایطی که دشمنان نهضت منتظر بودند روحیه ایشان تضعیف و این تضعیف روحیه، سبب شکست خوردن نهضت شود، امام در هیچ جلسه‌ای که برای حاج آقا مصطفی گرفته شد برای نام مصطفی و از دست دادن فرزندشان اشک نریختند.

وی افزود: نزدیکان امام برای ایشان احساس نگرانی کردند و گفتند بالاخره داغ و مصیبت سنگین است اما گریه صورت گیرد برای امام و قلب ایشان بهتر است، از این‌رو مرحوم کوثری را آوردند به همان سیره قم روضه بخواند؛ مرحوم کوثری هم می‌گفت که من هرچه از حاج آقا مصطفی گفتم، دیدم امام گریه نمی‌کند.

چرایی پخش نشدن مراسم شهادت حاج آقا مصطفی از تلویزیون

حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد: مرحوم کوثری می‌گفت که من خودم گریه می‌کردم اما امام نه!! تا این‌که به روضه حضرت علی‌اکبر(ع) رسیدم و دیدم اشک امام جاری شد و شانه‌هایشان تکان خورد.

وی همچنین به ذکر خاطره‌ای از مکالمه همسر امام با امام درباره حاج آقا مصطفی پرداخت و گفت: همسر امام به امام می‌گوید اول آبان شد و صدا و سیما و تلویزیون یک کلمه از مصطفای ما نام نبرد که امام در پاسخ به ایشان میفرمایند که اینها ظاهر است، دعا کنید آن دنیا جایش خوب باشد و پاک رفته باشد.

فرزند سید احمد خمینی(ره) ابراز کرد: امام فرمودند که وقتی خانواده‌ها روز به روز شهید می‌دهند و هر هفته خیابان‌ها شاهد تشییع جنازه شهدا است چگونه می‌توانیم از پسر ما اسم بیاورند؛ ما نمی‌توانیم ویژگی خاصی قائل شویم؛ از این‌رو امام نگذاشتند که برای فرزندشان جلسه‌ای برگزار شود و صدا و سیما برنامه‌ای پخش کند.

وی با اشاره به عظمت امام راحل، بهترین و رساترین تعبیر درباره ایشان را سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: رکن اصلی سخنان مقام معظم رهبری تکیه و پیروی از راه امام بود اما پس از سی سال در سالگرد امام فرمودند خیلی‌ها به ما می‌گویند درباره امام اغراق کردید ما درباره امام زیاد صحبت کردیم اما اغراق نکردیم و تنها بخشی از واقعیت را گفتیم.

سخنان رییس جمهور آمریکا مصداق لطف جلی روزگار بود

بخش دیگری از سخنان حجت‌الاسلام خمینی درباره استقامت ملت ایران در برابر استکبار بود که وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران در برابر سختی‌ها و تحریم‌ها، تصریح کرد: امروز بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر از همیشه و مستحکم‌تر و در عرصه بین‌الملل پرنفوذتر از همیشه گام برمی‌دارد. ما در این سال‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

وی گفت: زمانی غرب با اصل جمهوری اسلامی تعارض می‌کرد و می‌گفت ما قبول نداریم و گفتمان ولایت فقیه کدام است اما امروز غرب پذیرفته است که نظامی با عنوان جمهوری اسلامی و گفتمان ولایت‌محور داریم.

نوه امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا درباره ملت ایران، این سخنان را پوچ و توخالی نامید که انسان را به یاد کودکی می‌اندازد که از فرط عجز داد و فریاد می‌کند.

وی با بیان این‌که وحدت ملت ایران پس از سخنان ترامپ تجلی کرد، اظهار داشت: آنها اگر اندکی فهم سیاسی داشتند باید می‌فهمیدند که نباید از واژه جعلی خلیج عربی در برابر ملت ایران استفاده کنند.

حجت‌الاسلام خمینی با تصریح بر این نکته که صحبت‌های رییس جمهور آمریکا مصداق لطف جلی روزگار بود، تصریح کرد: چه صحبتی می‌توانست ملت ایران را این همه در کنار هم قرار دهد؛ ملت ایران به خوبی دانست و شناخت که با خوی استکباری روبه‌رو است و به تعبیر امام، متأسفانه سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند.

خصلت خوی استکباری سیری ناپذیری آن است

وی با بیان این‌که خصلت خوی استکباری سیری ناپذیری آن است، گفت: اگر شما انرژی هسته‌ای که سهل است سپاه و ارتش و گاز و نفت را هم به آنها واگذار کنید استکبار سیری‌ناپذیر است و باز بر سر شما خواهند زد.

نوه امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که تا شعار مرگ بر استکبار در جهان طنین‌انداز نشود آنها عقب‌نشینی نخواهند کرد، خاطرنشان ساخت: مرگ بر آمریکا مرگ بر ملت و سردمداران آمریکا نیست، مرگ بر خوی استکبار و مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار است، این شعار امام کاملا اخلاقی است که بخواهیم رنگ استثمار از دنیا برود.

وی تصریح کرد: امروز به برکت راهی که امام راحل پایه‌ریزی کردند و رهبری معظم انقلاب با استقامت مثال‌زدنی بر این‌راه، آن را ادامه دادند، ما در نهایت قدرت در منطقه حاضر هستیم.

حجت‌الاسلام خمینی با اشاره به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، متذکر شد: کسی منکر مشکلات نیست، ما در جامعه فقر و فساد داریم و اینها را کسی نمی‌تواند انکار کند، اما ملت ما همانطور که امام راحل می‌خواست، تیزبین نسبت به انحرافات در صحنه حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها علی رغم تحریم‌ها و جنگ طاقت‌فرسا یک نظام موفق است. گردنه‌ها طی شده و امیدواریم که راه هموار شده باشد و از این به بعد بهتر و راحت‌تر پیش برویم./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات