۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۳۴۰۱۱
سخنران مسجد جمکران:

بیانات رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نباید زمین بماند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این‌که بیانات رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نباید زمین بماند، گفت: کسانی که نگذارند حرف ولی امر زمان به زمین بماند، می توانند ادعای انتظار و زمینه سازی ظهور کنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری بامداد امروز در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران با اشاره به برخی نشانه های منتظران امام زمان(عج)، یکی از مهمترین امتحاناتی که منتظران باید پس بدهند را امتحان صداقت دانست.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این که قرآن کریم منشور انسانیت، ولایت مداری، صداقت و شهادت است، گفت: هیچ انسانی بدون امتحان به غلامی و سربازی گرفته نمی شود؛ کرب و بلا برای تمام انسان ها بدون استثنا وجود خواهد داشت؛ شاید معنای «کل ارض کرب و البلاء» این باشد.

وی با اشاره به این که این دنیا محل انسان سازی و ظرفیت سازی است، ابراز داشت: انسان های کوچک و بی ظرفیت که طاقت امتحان پس دادن ندارند، در بهشت الهی جا نمی گیرند؛ انسان با ترس، گرسنگی، گرفتن جان عزیزان، گرفتن مال و به گونه های مختلف امتحان می شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: در دوران اهل بیت(ع)، حرف ایشان به زمین ماند و کسی آل الله را یاری نکرد؛ اما فرزندان روح الله(ره) نگذاشتند حرف امام زمین بماند؛ امروز هم کسانی که نگذارند حرف ولی امر زمان به زمین بماند، می توانند ادعای انتظار و زمینه سازی ظهور کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان توجه داشته باشند که در زمینه اقتصاد مقاومتی نباید بگذاریم حرف ولایت فقیه به زمین بماند و همه مردم باید اهل تولید، قناعت و پرهیز از اسراف باشند؛ همه مردم باید در تکثیر نسل شیعه اهتمام بورزند و به سخنان ولی امر مسلمین جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر این که برای پیشگیری از فقر زدایی، حرام خواری، ربا خواری و زیاد شدن رذائل اخلاقی باید تلاش همگانی وجود داشته باشد، گفت: خدای متعال می فرمایند، شما را امتحان می کنیم تا راستگو و دروغگو مشخص شوند.

وی افزود: عافیت طلب ها بدانند که اگر «اللهم عجل لولیک الفرج» می گویند، بدون شک در امتحان الهی رد می شوند؛ دومین دسته ای که رفوزه خواهد شد، ناکثین و ریاست طلبان هستند؛ دسته سوم هم قاسطین هستند که خیلی زود گول می خورند؛ مارقین و خود محوران که تشخیص ولی را قبول ندارند، دسته چهارمی هستند که در امتحان الهی رد می شوند.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: کسانی که می خواهند در امتحانات الهی پیروز شوند، سه نکته را باید مدنظر داشته باشند؛ نخست «حق تقدم در فهم» برای امام و ولی امر است که حق تقدم بر ما دارند؛ یعنی باور کنیم ولی خدا را خدا مشخص کرده و او از ما بیشتر می فهمد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز هم کسانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل دارند که فکر می کنند از رهبر معظم انقلاب بیشتر می فهمند؛ امام دیروز و امروز ما از ده ها سال پیش فرمودند، آمریکا قابل اعتماد نیست اما مسؤولان باز هم اعتماد کردند؛ رهبر مظعم انقلاب هر فتنه ای را در نطفه خفه کردند و داعش اسباب رسوایی آمریکا و اسرائیل شد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این که اگر مردم پشتیبان ولی فقیه باشند، هیچ فتنه ای نمی تواند به این نظام مقدس کوچکترین خدشه ای وارد کند، گفت: شاخصه دوم منتظران صادق، «رعایت حق تقم بر عمل» نسبت به امام جامعه است.

وی سومین شاخصه منتظران را «حق تقدم بر حیات» عنوان کرد و یادآور شد: هر گاه جامعه ای در حفظ جان امام خود کوتاهی کرد، آن نظام بهم خورده است؛ حدود 40 سال است که مردم حافظ و حامی ولایت فقیه بوده اند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کرده اند.

سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما باید باور کنیم که ولی امر مسلمین راه را بلد است و با جان و مال، آبرو و عزیزانمان از ولی فقیه دفاع کنیم تا ایشان بماند؛ امروز راه کربلا با رشادت های شهدا باز شده و چقدر خوب است که زیارت اربعین امسال را به نیابت از یک شهید انجام دهیم تا آن ها هم شفیع ما باشند./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات