۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۳۴۱۸۱
اربعین؛

اربعین؛ مانور سیاسی عالم تشیع برای نابودی کفار

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی(ع) را مانور سیاسی عالم تشیع برای نابودی کفار و مالیده شدن بینی استکبار به خاک ذلت عنوان کرد.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی در دومین روز حرکت

حجت‌الاسلام حسین نقوی، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور گسترده مسلمانان جهان به ویژه شیعیان در مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع)، بر استفاده از موقعیت‌های به دست آمده فرهنگی در این ایام تأکید کرد.

وی با بیان این‌که اربعین مانور سیاسی عالم تشیع برای نابودی کفار وهابی و سایر کفار عالم است، گفت: اربعین میراثی است که از اهل بیت(ع) برای ما باقی مانده و از این موقعیت به دست آمده باید استفاده بسیاری کرد.

نماینده طلاب و فضلای فامنین با اشاره به آیه «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین در راستای زنده نگه داشتن نوری است که کفار و دشمنان اهل بیت(ع) سال‌هاست تلاش می‌کنند آن را خاموش کنند اما غافل از این‌که نور حسین(ع) خاموش شدنی نیست.

وی با بیان این‌که نور امام حسین(ع) در عالم روشن‌گری می‌کند، به تلاش دشمن برای نابودی قبر مطهر آن حضرت اشاره کرد و افزود: دشمنان در طول تاریخ چهارده بار تلاش کردند قبر مطهر امام حسین(ع) را از بین ببرند اما در هر مورد به صورت‌های گوناگون نور مقدس آن حضرت  تمام ظلمت‌ها را کنار زده و خود را نمایان ساخته است.

حجت‌الاسلام نقوی تصریح کرد: نور امام حسین(ع) نشان دهنده و روشن‌کننده دین پیامبر اکرم(ص) است از این‌رو استعمار، استکبار و استثمار جهانی در تلاش هستند که ابهت و موقعیت حرم‌های مقدس عالم تشیع را از چشم‌ها بیندازند اما پیاده‌روی عظیم اربعینی مانع آن شده است.

وی گفت: این مانور بزرگ که در پیش‌روی ما قرار دارد و سال‌ها است با حمایت‌های مقام معظم رهبری به صورت عملی اجرا می‌شود ان شاءالله تا ظهور امام زمان(عج) ادامه پیدا کرده و بینی استکبار جهانی با همدلی و همبستگی شیعیان عالم در نقاط مختلف جهان به خاک مالیده خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما باید قدرشناس این موقعیت که به برکت انقلاب اسلامی ایران و به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم به دست آمده است باشیم و با مدیریت کامل این مطلب، به اهداف سیاسی و دینی اسلام برسیم./920/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات