۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۵۳۵۳۲۲
نمایشگاه مطبوعات؛

کاظم‌نسب: نظر مجلس در مورد وزیر نیرو مثبت نیست/ پیگیر اتفاقات اخیر علیه روحانیون خواهیم بود

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد رأی اعتماد دو وزیر پیشنهادی مجلس گفت: تا زمانی که وزیر نیرو نتواند خواسته‌های نمایندگان را تأمین کند رأی نمی‌آورد اما در مورد وزیر ارتباطات نظر مجلس تا به حال مثبت بوده است.
 غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

جواد کاظم‌‌نسب، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در مورد اظهارات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد امن یا امنیت اقتصادی، گفت: کلام رهبری همیشه سند گویا ما است و وقتی ایشان سخنی یا پیامی را بیان می‌کنند حتما به خاطر دانش وسیعی است که ایشان دارا هستند.

وی ادامه داد: قطعا وقتی رهبری انقلاب نکته را بیان می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که باید امری اتفاق بیفتد و در این زمینه وظیفه ما است که به این بیانات اقدام کنیم زیرا سبب نجات کشور می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای نمونه وقتی مقام معظم رهبری در بحران اخیر خوزستان پیغامی را با عنوان «دلم به درد آمد» بیان کردند شاهد بودیم که اعضای دولت به کرات به این استان ورود کردند و پیگیر مشکلات این استان شدند.

کاظم‌نسب تأکید کرد: مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را چندین سال است که مطرح می‌کنند و در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است، البته ما نیاز داریم که دولتمردان در این زمینه بیشتر ورود کنند و کارهای زیادتری را انجام دهند.

وی افزود: دولتمردان ما می‌توانند از سایر منابع طبیعی و پتانسیل‌های کشور به خوبی استفاده کنند، دستور رهبری در این زمینه بسیار مهم است و اگر وزارتخانه‌ها و دولت ما در این زمینه ورود کنند و با جدیت خواسته‌های مردم را تامین و از امکانات داخل کشور بهره لازم را ببرند و از همه مهم‌تر از ارتباطات ناشایسته‌ای که گاهی وجود دارد پرهیز نمایند اقتصاد ما قطعا رونق پیدا خواهد کرد و اشتغال‌زایی بهبود و از بیکاری رهایی پیدا خواهیم کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کلام رهبری به عنوان سند گویا و راهبردی ما است و انشالا برپایه آن عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وزیر نیرو باید پاسخگوی عملکرد ضعیف وزارت نیرو در استان خوزستان باشد

کاظمی‌نسب در مورد رأی اعتماد نمایندگان مجلس نسبت به دو وزیر پیشنهادی، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر وزارت نیروی ما است مسائل مربوط به آب و فاضلاب، طرح تسهیل اراضی و مشکل انتقال آب از سرشاخه‌های رود کارون به سایر استان‌ها است و از این رو با وزیر پیشنهادی نیرو نشست‌هایی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: امروز یکی از مسائل مهم کشور موضوع انتقال آب از رود کارون به سایر مناطق کشور است، این امر با مخالفت استان خوزستان مواجه شده و در واقع خط قرمز نمایندگان خوزستان با وزیر نیرو در همین مورد بود، البته اگر انتقال آب براساس آیت‌های موجود و اصول زیست‌محیطی انجام شود مشکلی وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نیازهای استان خوزستان مورد نظر قرار گیرد انتقال آب نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: امروز بسیاری از نخلستان‌های استان خوزستان در حال تلف شدن و به دنبال آن افت کشاورزی است، اما خیلی بد است که این استان آب کارون و اراضی مستعد را داشته باشد اما دست‌اندرکاران خوزستان در حال تلف کردن این نعمات هستند.

کاظم‌نسب بیان کرد: انتظار ما از وزیر نیرو این است که آب شرب استان خوزستان را تأمین کنند و این درست نیست که در مقابل رود کارون در این استان یک روستا آب شرب نداشته باشد، این اتفاقات به خاطر عملکرد ضعیف وزارت نیرو در برهه‌های مختلف بوده است و چنانچه وزیر پیشنهادی بتواند نظر ما را در این مورد تامین کند به ایشان رای خواهیم داد.

وی در مورد وضعیت وزیر علوم و رای اعتماد ایشان نیز اظهار کرد: خوشبختانه در مورد ایشان نظرها مثبت است و در حال حاضر نشست‌هایی را داشته‌ایم و به نبال همکاری هستیم و چنانچه این وزیر پیشنهادی نیز بتواند نیازهای مردم را تامین کند قطعا رای اعتماد به ایشان نیز داده می‌شود.

دولت دوازدهم پیگیر مسائل و حل مشکلات است

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ارتباط مجلس و دولت دوازدهم نیز گفت: ارتباط بین دولت و مجلس در حال حاضر در سطح خوبی است، البته ما با هیچ دولتمردی تعارف نداریم و کسانی که در جهت مردم نباشد را رد و کسی که خدمتگزار مردم باشد را تأیید کردیم.

کاظم‌نسب با بیان اینکه هدف ما مردم و نظام است، تأکید کرد: تا به حال دولت خوب عمل کرده البته هیچ دولتی تا به حال نتوانسته رضایت کامل را حاصل کند اما دولت دوازدهم را خوب می‌بینیم زیرا در حال پیگیری بسیاری از مسائل و حل آنها است.

وی در ادامه گفت: یک سری مشکلات در سطح خارجی و دشمن‌های بیرونی وجود دارد که اینها باید دیده شود زیرا در روند فعالیت دولت اختلال ایجاد می‌کند و امید است که این مشکلات نیز حل شود و شاهد یک دولت خوب باشیم زیرا مردم ما همیشه و در هم‌جا در صحنه بودند و دولت نیز باید به آنها توجه کند.

احترام حوزه و روحانیت واجب است

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی و واکنش مجلس نسبت به اتفاقات اخیر حمله به روحانیون در سه شهر کشور چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از علما است، در دین اسلام آمده است که علما ادامه‌دهنده راه انبیاء خواهند بود، ما باید به مقام شامخ روحانیان احترام بگذاریم، امروز تمام زندگی ما وابسته به شرع است و همه امور زندگی شخصی‌مان وابسته به دین است.

کاظم‌نسب ادامه داد: احترام حوزه و روحانیت واجب است و از این رو در کمیسیون فرهنگی مجلس و سایر کمیسیون‌ها به این موضوع ورود می‌کنیم تا پاسخی محکم ابتداء به دشمن که به دنبال سوء استفاده است و سپس به همه کسانی که چشم دیدن روحانیت را ندارند باشد، به هر حال نظام بدون اسلام و اسلام بدون نظام فایده‌ای ندارد.

وی افزود: خواست ما این است که حوزه علمیه تقویت شود و در مقابل روحانیت نیز در بیانات و کردارشان مشکلات جوانان و کشور را تبیین کنند و از دست‌اندرکاران و اهل علم بخواهند که نسبت به حل مشکلات مردم ورود پیدا کنند، زیرا فضای منبر روحانیت می‌تواند در حل مشکلات جامعه کمک کند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات