۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۵۵۱۱
نمایشگاه مطبوعات؛

محافل دینی سازنده رفتار اجتماعی

مبلغ حوزه علمیه محافل مذهبی را سبب تقویت ایمان و سازنده رفتار اجتماعی انسان دانست و گفت: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تشکیل جامعه مهدوی باشد.
 مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در  سومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

حجت الاسلام محمد دغانلو، مبلغ حوزه علمیه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: مذهب اسلام غیر از دستور العمل های عبادی در جهت رفاه اجتماعی هم دستورات زیادی دارد.

وی با بیان این که محافل مذهبی سبب ترویج احکام اجتماعی اسلام می شود، خاطرنشان کرد: تمام اینها در گرو اصل اولیه ایمان است و وقتی انسان به روز جزا اعتقاد راسخ داشته باشد ناگزیر خیلی از مسائل اجتماعی انسان حل خواهد شد.

مبلغ حوزه علمیه افزود: کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد در حق الناس و رفتارهای اجتماعی خود و در رابطه خود با همسایه ها و اعضای خانواده دقت می کند و این دقت‌ها رفتار اجتماعی انسان را می سازد.

وی راهپیمایی اربعین را کوچک شده اجتماع مهدوی دانست و گفت: در این جامعه مؤمنان به فکر هم هستند و دغدغه خوراک و استراحت و راحتی هم را دارند و با هم مهربانند و بنا بر روایات ما همین ویژگی ها را در جامعه مهدوی هم داریم.

حجت الاسلام دغانلو تصریح کرد: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تشکیل جامعه مهدوی باشد و اگر این نوع مناسک و محافل دینی تقویت شود نه تنها تربیت اجتماعی و فرهنگی جامعه شکل می گیرد بلکه به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت خواهیم کرد./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات