۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۵۳۵۶۴۷
نمایشگاه مطبوعات؛

انقلاب اسلامی نماد عزت و عظمت ملت ایران است

استاندار استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی نماد عزت و عظمت ملت ایران است، گفت: پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی ارزش های دینی است.
 استاندار استان یزد  استاندار استان یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمود زمانی قمی، استاندار استان یزد در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، گفت: انقلاب اسلامی نماد عظمت و اتحاد ملت ایران است و به خوبی توانسته سبب افتخار آفرینی در جهان شود.

 استاندار استان یزد به ارزیابی نمایشگاه و رسانه های حوزوی پرداخت و بیان کرد: توفیق پیدا کردیم که از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات دیدن کنیم، تا به این لحظه استقبال مردم خوب بوده و هر روز هم بیشتر می شود، از نظر کیفی به نظر می رسد که نمایشگاه بهتر از سال گذشته در حال فعالیت است و این امر طبیعی است؛ زیرا هر چه جلوتر می رویم نقش و اهمیت مطبوعات و رسانه ها بیشتر در اجتماع  نمایان خواهد شد.

زمانی قمی ادامه داد: با توجه به دوره و اقتضای زمانی که در آن واقع شده ایم بخش مطبوعات و رسانه ها برجسته تر شده است.

وی افزود: ما تا رسیدن به نقطه رضایت  فاصله زیادی داریم؛ اما امیدوارم مطبوعات و اصحاب رسانه جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

استاندار استان یزد تاکید کرد: جامعه، دولت و سایر مجموعه ها باید به منزلت مطبوعات و رسانه ها بیش از حد موجود عنایت داشته باشند.

زمانی قمی گفت: مسرورم که خبرگزاری رسا تحولات و موضوعات مرتبط با دین را دنبال کرده و منعکس می کند.

استاندار استان یزد بیان کرد: امیدوارم که گفتمان اصلی انقلاب اسلامی و جمهوری برآمده از آن  تعقیب شود و بیشتر به معرفی چهره رحمانی از دین توجه داشته باشیم، به ویژه در غوغای امروز که بسیاری به نام مذهب و دین به قتل و غارت روی آورده اند.

زمانی قمی در رابطه با تاثیرگذاری کرسی های آزاداندیشی در حوزه های علمیه، اظهار داشت: ریشه کرسی های آزاداندیشی را باید در بحث ها و موضع گیری های امام صادق(ع) دید، صاحبان تفکرات گوناگون در آن عصر خدمت حضرت رسیده، طرح مسئله کرده و با آزادی کامل موضوعات خود را بیان می کردند، امام نیز با متانت آن ها را می شنید و پاسخ لازم را ارائه می کرد.

وی افزود: بهترین الگو برای کرسی های آزاد اندیشی رفتار ائمه اطهار به ویژه امام صادق(ع) است و امروز نیز راه درست همین است.

استاندار استان یزد ادامه داد: ما با کنار گذاشتن نظرات مخالفان به نتیجه نخواهیم رسید، باید با طرح سوالات موجود و پاسخگویی به آنان نظرات دیگران را به خود جلب کنیم، مرحوم شهید مطهری نیز در کتاب انقلاب اسلامی به این امر تاکید داشته است.

زمانی قمی تاکید کرد: برای تربیت و رشد جامعه به ویژه در حوزه فرهنگ، ادب و اخلاق راهی جز به رسمیت شناختن دیگران وجود ندارد.

استاندار استان یزد با بیان اینکه به رسمیت شناختن دیگران به این معنی نیست که نظراتشان را قبول داریم، گفت: به رسمیت شناختن دیگران به این معنی است که می توانیم نظرات مخالف را تحمل کرده، برای رسیدن به اهداف صحیح تمرین کنیم و بهترین ها را به جامعه ارائه دهیم تا خود مردم و اهل نظر انتخاب کننده باشند.

زمانی قمی در ادامه با بیان آثار و برکات کرسی های آزاداندیشی، گفت: کرسی های آزاداندیشی به جامعه مخاطبان این فرصت را می دهد که بهترین ها را انتخاب کنند./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات