۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۵۸۰۶
اربعین؛

اربعین فرصت ویژه‌ای برای احیای امربه‌معروف است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی برای تجدید میثاق با حسین بن علی (ع) ظرفیت مهمی برای هدایتگری از سوی مبلغان کارآمد به‌منظور احیای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست بررسی مسائل فرهنگی مذهبی استان، اظهار کرد: باید تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد شهری و روستایی در اولویت کار مسؤولان قرار گیرد.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی مناطق محروم استان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت نیروی بومی را شناخته و در منطقه خود به کار گیریم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش روحانیان مستقر در روستاها افزود: محرومیت‌زدایی فرهنگی باید در دستور کار شوراهای اسلامی روستاها قرار گیرد و از این بازو برای توانمندسازی مبارزه با شبیخون‌های فرهنگی استفاده شود.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و آتش به اختیار بودن اظهار داشت: مصون‌سازی جامعه جوان به‌ویژه قشر روستایی و ایجاد انگیزه و بصیرت افزایی از سوی روحانیان مستقر و سایر نهادهای فرهنگی نباید به فراموشی سپرده شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: بصیرت افزایی و ارتقای بعد معنوی مردم باید با شیب تندی آغاز به کار کند؛ زیرا دشمنان با ایجاد دسیسه‌های عوام‌فریبانه علیه ملت ایران اسلامی قیام کرده‌اند.

به گفته وی هجمه همه‌جانبه و شدید دشمنان به ملت و نظام اسلامی ایران در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بر هیچ یک از مسؤولان پوشیده نیست؛ ازاین‌رو در این زمینه نباید سکوت اختیار کرد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی تصریح کرد: بزرگ‌ترین اجتماع انسانی برای تجدید میثاق با حسین بن علی (ع) ظرفیت مهمی برای هدایتگری از سوی مبلغان کارآمد به‌منظور احیای فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات