۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۳۵۸۴۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

راهپیمایی اربعین اعلام همبستگی امت اسلام در برابر استکبار است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی اعلام همبستگی ملت های مسلمان جهان برای ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است، گفت: شیعه و سنی با وحدت و همدلی در این حماسه حضور پرچم ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را برافراشته نگاه می دارند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با برخی از مسؤولان موکب های اربعین حسینی با بيان اين که عاشورا، خروش خون حسين(ع) و اربعين، پژواک اين فرياد ظلم شکن است، گفت: پیاده روی اربعين حسینی فرصتي براي به نمایش گذاشتن عزت و اقتدار حسینی به جهانیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی با پیاده روی مسیر نجف تا کربلا بار دیگر صبر و استقامت خود را به دنیا نشان می دهند، افزود: این حضور پرشور و بی نظیر در هیچ جای جهان دیده نشده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که راهپیمایی اربعین حسینی پیام های بسیاری را برای دشمنان اسلام دارد، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی با حضور وحدت بخش خود در این راهپیمایی عظیم همبستگی امت اسلام را در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان دین نشان می دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ اسلام یاد کرد و افزود: این حضور با عظمت نشان دهنده حقانیت نهضت حسینی و فرهنگ عاشورا است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که تلاش بدخواهان دین برای خدشه دار کردن این حضور حماسی را بی فایده عنوان کرد و گفت: اگر همه قدرت های مادی جهان نیز بسیج شوند نمی تواند در برابر قدرت الهی کاری از پیش ببرند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی اعلام همبستگی ملت های مسلمان جهان برای ایستادگی در برابر ظلم و استکبار است، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی با وحدت و همدلی در این حماسه حضور پرچم ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را برافراشته نگاه می دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی نشانه ‏اي از شکوه عشق و برگ هميشه سبزی بر درخت همواره سرخ شهادت است، بیان داشت: این حضور حماسی به دنیا نشان می دهد که فرهنگ عاشورا همچنان در جهان زنده و پویا است و هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اربعین درس استقامت و بردباری است، خاطرنشان کرد: اربعین فرهنگ ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را به ما می آموزد و نشان می دهد که این فرهنگ اصیل اسلامی همچنان جاودانه است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان دین و انقلاب باید بدانند که امت اسلامی اهل سازش و ذلت پذیری نیست، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران به عنوان پرچم دار استکبار ستیزی در جهان، پرچم عزت و اقتدار را با قدرت در دنیای امروز برافراشته نگاه خواهد داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در منطقه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: علیرغم این که همه هجمه ها و دشمنی ها به سمت کشورمان است، اما ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی با تأسی از فرهنگ عاشورا همچنان مقتدرانه در صحنه دفاع از دین و انقلاب حضور دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران اسلامی برای حفظ دین و ارزش های انقلابی همواره در صحنه حاضر بوده و هستند، بیان داشت: نظام اسلامی هیچ گاه نخواهد گذاشت نظام سلطه و نوکران آنها در منطقه آرمان هاو  ارزش های دینی ما را خدشه دار کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز پیاده روی اربعین به عنوان یک حماسه بزرگ دینی و فرهنگی در جهان مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ملت های جهان از چنین حضور بی نظیری متحیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری جهالت و بي‌بصيرتی را از عبرت‌های عاشورا عنوان کرد و گفت: همه بايد بيدار و هوشيار باشند و فريب دنيا طلبي را نخورند و مانند ياران با وفاي امام حسين(ع) تا آخرين لحظه از رهبر معظم انقلاب حمايت و تبعيت کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ها و صحنه های مختلف را تکیه کردن بر آرمان های متعالی حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز راه سعادت و بقای جامعه بشری نیز توجه و انس به آرمان ها و ارزش های عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امام حسین(ع) راه عزت و عظمت را به ملت ها نشان داد، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ادامه نهضت حسینی به طور حتم همواره در عرصه های مختلف پیروز خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که توطئه ها و دشمنی های نظام سلطه در منطقه نتوانست مانع حرکت عظیم جبهه مقاومت شود، خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت با محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را نابود کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان یک حرکت خودجوش جهادی یاد که نه ‌تنها برای مسلمانان بلکه برای مظلومان دنیا نیز الگویی سبب ایجاد انگیزه برای خروج از ظلم و ستم مردم ستمدیده همه دنیا است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این حرکت خودجوش میلیونی چشم جهانیان را به خود خیره کرده است، تصریح کرد: در این سفر معنوی هر کدام از زائران با هر شکل و طیفی حضور دارند و در این چند روز تلاش می‌کنند تا خود را به سرور و سالار شهیدان رسانده و فریاد آزادی سر دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر انسان آزاده و دینداری با پای نهادن در مسیر اربعین حسینی راه کمال و سعادت حقیقی را طی خواهد کرد، گفت: به طور حتم عاشقان و دلدادگان حسینی با قدم نهادن در این مسیر الهی، عزتمدانه و مقتدرانه در برابر یزیدیان زمان می ایستند و از اسلام ناب دفاع و پشتیبانی می کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات