۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۳۲۸
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

فعالیت ۱۰۰ روحانی مبلغ در بقاع متبرکه لرستان تا پایان ماه صفر

مدیرکل اوقاف لرستان از برگزاری برنامه های ماه صفر به میزبانی بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰۰ مبلغ مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مبلغان استان در طول سال و به مناسبت های مختلف دینی به بقاع متبرکه اعزام می شوند و در مناسبت های خاص همچون ایام رمضان، محرم و صفر از ظرفیت تبلیغی مبلغان بومی بهره مند می شویم.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه صفر 100 مبلغ در بقاع متبرکه و در جمع زائران حضور دارند، افزود: فعالیت تبلیغی مبلغان در دهه آخر ماه صفر برای نشر پیام اربعین و تبیین اهداف و آرمان های قیام امام حسین(ع) است.

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه استان لرستان از استان قم دعوت شده اند، خاطرنشان کرد: مبلغان بومی و غیر بومی با هدف تبیین ارزش ها و تقویت باورهای دینی در جامعه مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

وی در ادامه بصیرت بخشی و معرفت افزایی بین زائران در بقاع متبرکه و تبیین سیره اهل بیت(ع) برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی را از دیگر اهداف تبلیغی مبلغان عنوان کرد و افزود: ترویج ارزشها موجب خنثی سازی ضدارزش ها می شود.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه با حضور مداحان و مبلغان بیان داشت: در این مراسم مبلغان به سخنرانی پیرامون مکتب اهل بیت(ع) و تبیین ویژگی های شخصیتی امام حسین(ع) بر اساس آیات و روایات می پردازند.

وی اقامه نماز، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی را از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی خواند و اظهار داشت: تبلیغ در عرصه وقف و احیای این فرهنگ مهم برای رفع مشکلات مردم و کمک به رشد جامعه از دیگر اقداماتی است که مورد توجه مبلغان قرار دارد.  

مدیرکل اوقاف لرستان با بیان اینکه نهادینه سازی و تقویت فرهنگ وقف مایه حیات جامعه است، اظهار داشت: در سایه تبیین و ترویج این مهم می توان بسیاری از مشکلات روز جامعه را برطرف ساخت که برای نقش آفرینی در این عرصه باید با استفاده از ظرفیت تبلیغی مبلغان نیت واقفان را به سمت نیازهای روز جامعه کشاند./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات