۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۳۶۵۸۳
امام‌ جمعه اسلامشهر:

عاشقان حسيني براي تقويت مانور اربعين بكوشند

امام‌جمعه اسلامشهر گفت: امروز اجتماع عظیم اربعین در دنیا بی نظیر بوده و لازم است پیروان اباعبدالله الحسین(ع) هر چه بیشتر این آیین را تقویت کنند.
محمد علی نوروزی

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی امام‌جمعه اسلامشهر در مراسم بدرقه کاروان حاج محمود شفیعی به كربلا با تسلیت فرارسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: پایه‌گذار این زیارت حضرت جابر بود، جابر شخصیت برجسته‌ای است او از صحابه‌ باعظمت حضرت رسول اکرم(ص) و از یاران ولایی اهل‌بیت بود، یکی از ویژگی‌های ایشان این است که عمر بابرکتی داشت، در طول عمر خود هفت نفر از معصومین از پیامبر اکرم تا امام باقر(ع) را زیارت کرد.

وی ادامه داد: یکی از یادگاری‌هایی از پیامبر اکرم و به‌وسیله جابر منتقل شده و امروز نیز انجام می‌شود این است که پیامبر فرمودند ای جابر پسرم حسین(ع) را زیارت کن برای اینکه ثواب و فضیلت زیارت حسین(ع) به اندازه یکصد حج است، جابر زنده ماند و اولین زائر اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) بود.

امام‌جمعه اسلامشهر با بیان اینکه جابر بن عبدالله انصاری بنیان‌گذار سنت حسنه زیارت امام حسین(ع) بود، خاطرنشان کرد: او در سال ۶۱ هجری با تعدادی از یاران خود به زیارت حضرت رفتند و این سنت باقی ماند و سال به سال بر تعداد زائران خضرت افزوده شد به‌طوری‌که سال گذشته آمار زائران را بیش از ۲۰ میلیون نفر تخمین زدند.

وی اعلام کرد: بر اساس احادیث اگر کسی کار خیری را بنا کند بعد از مرگش از ثواب آن کار خیر بهره‌مند می‌شود بدون آن‌که ثواب اجراکننده کم شود به همین دلیل جابر بن عبدالله و یارانش از ثواب زیارت زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از سال ۶۱ تاکنون اجر می‌برند بدون اینکه از پاداش زائران کم شود.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه ائمه معصومین این سنت حسنه را تقویت می‌کردند، افزود: همه ائمه معصومین سفارش به زیارت امام حسین(ع) می‌کردند تا جایی که امام حسن عسکری(ع) برای مؤمن پنج ویژگی برشمردند و یکی از این نشانه‌ها را زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کردند، شیعیان به زیارت حضرت می‌رفتند و خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه هم جلوگیری می‌کردند به عنوان نمونه متوکل عباسی ۱۷ مرتبه قبر حضرت را تخریب کرد.

وی در پايان با قدردانی از برگزاری این مراسم و دست اندركاران وسیله نقلیه برای جابجایی زائران گفت: امروز اجتماع عظیم اربعین در دنیا بی‌نظیر است مخصوصاً در این سال‌های اخیری که فتنه‌ی داعشی‌ها بوجود آمده بود لازم است پیروان اباعبدالله الحسین(ع) هر چه بیشتر این زیارت اربعین را تقویت کنند.

گفتني است تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس از اسلامشهر اعزام‌شده و تا روز ۲۲ آبان ماه مأموریت اين رانندگان ادامه خواهد داشت، در این کاروان ۴۴ نفر راننده و دو نفر همراه و یک نفر مسؤول فنی حضور خواهند داشت تا بتوانند مسیر را برای زائرین امام حسین(ع) هموار کنند./804/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات