۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۳۶۹۹۷
اربعین؛

اربعین نماد پیروزی و موفقیت اباعبدالله الحسین در نهضت عاشورا است

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات و عالیات اصفهان گفت: اربعین حسینی پیام پیروزی در مقابل دشمنان را نمایان می کند و همچنین پیام آور موفقیت امام حسین(ع) در نهضت عاشورا است.
حجت الاسلام ابطحی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدصادق ابطحی، سرپرست نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات و عالیات اصفهان در حاشیه راهپیمایی اربعین حسینی در مرز چذابه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که بنیانگذارش، جناب عبدالله بن جابر انصاری بود، نماد احیا و زنده نگه داشتن همان واقعه عاشوراست.

سرپرست نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات و عالیات اصفهان ابراز داشت: اربعین یک پیام واضح و شفافی دارد، آن هم اینکه انسان باید راه و مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را استمرار بخشد.

نماینده سابق ولی‌فقیه در ستاد پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: اربعین حسینی پیام پیروزی در مقابل دشمنان را نمایان می کند و همچنین پیام آور موفقیت امام حسین(ع) در نهضت عاشورا را دارد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شکست دشمنان در توقف راهپیمایی اربعین، بیان داشت: دشمنان با همه تلاش هایی که می کنند، هنوز نتوانستند که راهپیمایی عظیم اباعبدالله الحسین(ع) و این حرکت خودجوش مردمی را متوقف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با بیان اینکه حرکت اربعین در دنیا بی نظیر است، اظهار داشت: حرکت پرشور اربعین حسینی که در سال های اخیر به پا شده است، در حقیقت در سطح دنیا بی نظیر است.

وی در ادامه بیان داشت: این حرکت در هیچ دینی و هیچ مذهبی پیدا نمی شود، حتی در اجتماع حجاج در مکه که نزدیک به 3 میلیون انسان در آنجا جمع خواهند شد؛ در حالیکه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نزدیک به 30 میلیون انسان عاشق اباعبدالله الحسین(ع)، تجمع می کنند.

این کارشناس مسائل دینی و واعظ اصفهانی در پایان تصریح کرد: با توجه با سخن گوهربار پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، در شهادت امام حسین(ع)، خداوند متعال یک حرارتی در قلوب مؤمنین قرار داد که این حرارت رو به سرد شدن ندارد و همیشه گرم است و این خیل عظیم جمعیت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نماینگر این حرارت است./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات