۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۳۷۰۷۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اربعین حسینی حماسه عظیم امت اسلامی علیه ظلم و استکبار است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است، گفت: امروز این مراسم ارزشمند به یک حماسه جهانی تبدیل شده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی شهرستان نکا با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اربعين و عاشورا را حركتي در مسير تلاش هاي حقيقي در جهت احيای اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت دانست.

وی با بیان این که بقا و موجودیت اسلام ناب در گرو زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و اربعین حسینی است، افزود: در اربعين بود كه حركت هاي بيدار بخش خانداني كه به اسارت رفته بود به شكل ديگري جلوه نمايي كرد و با حضور در مزار امام حسين(ع) تعدادي از ياران و دوستداران ائمه(ع) مردم را به سوي مزار و قبر امام حسين (ع) جلب و جذب كردند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که زيارت اربعين معاني پر محتوايي دارد و پيام روشني براي طاغوتيان عالم است، تصریح کرد: زیارت اربعین فريادي است كه بر سر ظالمان بلند مي شود و زائران را به سوی زيارت كربلا براي تجديد بيعت با امامشان بر مي انگيزد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امروز این مراسم ارزشمند به یک حماسه جهانی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از راهکارهای اشاعه نهضت عاشورا را برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین دانست و بیان کرد: اربعين حسيني سفره اي برگرفته از عشق و معنويت است و حضور دوستداران اهل بيت(ع) در محافل و مجالس آنان گشودن دري از درهاي بهشت به روي شيفتگان اهل بيت(ع) است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیین پیاده روی اربعین حسینی امروز به نماد وحدت امت اسلامی و ارادت مسلمانان به اهل بیت پیامبر(ص) تبدیل شده است، گفت: این چنین حماسه عظیمی که از نجف تا کربلا شاهد آن هستیم به یک کنگره عظیم جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که این راهپیمایی بی بدیل در صحنه جهانی هم نشانگر شور حسینی است و هم شعور حسینی را به رخ جهانیان می کشد، تصریح کرد: بعد از گذشت هزار و 400 سال از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) و با گذشت حوادث گوناگون برای شیعیان، مراسم اربعین حسینی هر سال پرشور تر از گذشته برگزار می شود چراکه راه امام حسین(ع) راه شرف، عزت، ایثار و سربلندی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: امت اسلامی با حضور خود در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به دشمنان و مستکبران اعلام می کنند که بر سر آرمان‌ها و پیمان‌های خود با اهل‌بیت (ع) ایستاده اند و دشمن نمی تواند با اقدامات خود، ذره ای از این ارادت و محبت بکاهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیعه و سنی با خلق چنین حماسه ماندگار قدرت خود را به دنیا نشان می دهند، افزود: امروز حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی به حماسه عظیم و نماد بزرگ اجتماعی برای همه مسلمانان تبدیل شده است.

وی با بیان این که حضور گسترده و میلیونی عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین حسینی پیام روشنی برای بدخواهان و دشمنان دین به همراه دارد، افزود: این انسان های مؤمن و آزاده با این حضور گسترده خود همچنان با اقتدار پرچم مبارزه با ظلم را برافراشته نگاه داشته اند.

امام جمعه نکا با بیان این که عشق و ارادت به اهل بیت(ع) با تهدید و هراس در دل مسلمانان کمرنگ نخواهد شد، تصریح کرد: مردم عاشق امام حسین(ع) کیلومتر ها پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را برای رسیدن به سید و سالار شهیدان می پیمایند.

وی با بیان این که عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) در قلوب ملت ها نهادینه شده و کسی نمی تواند آن را از مردم بگیرد، افزود: امروز عزت و شرف و آبروی ما در دنیای اسلام به برکت مکتب امام حسین(ع) است و انقلاب و زندگی ما و همچنین شهادت‌طلبی ما برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی فرصتی برای ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود این گونه حرکت های خودجوش و مردمی با شور و شعور بیشتری در جامعه اسلامی برگزار شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اعلام حضور امت اسلامی در برابر توطئه ها و دشمنی های بدخواهان اسلام است، تصریح کرد: دشمن از این حضور ملت های مسلمان به شدت هراسان است و تلاش می کند این حضور حماسی را کمرنگ کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علیرغم همه تلاش های دشمنان اما هر سال شاهد حضور پررنگ تر مردم در راهپیمایی اربعین حسینی هستیم، بیان داشت: امروز حماسه عظیم اربعین حسینی به نماد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی امت اسلامی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش هیأت های مذهبی در رشد و گسترش فرهنگ حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور پرشور هیأت های مذهبی در اجتماع عظیم اربعین حسینی یک فرصت ارزشمندی برای رشد و گسترش معرفت حسینی در جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: هیأت های مذهبی با ورود به اجتماع عظیم  اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی بزرگ را در پیش گرفته‌اند و باید از این حرکت فرهنگی بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در هیچ جای دنیا نمی‌توان تجمعی این‌چنینی پیدا کرد که گروهی به امام حسین(ع) عرض ارادت کنند، بیان داشت: باید از این فرصت به وجود آمده در جهت رشد و گسترش اسلام ناب و معرفت حسینی در جامعه بهره گیریم./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات