۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۷۱۱۷
اربعين:

كربلا و عاشورا مرزهاي جغرافيايي را درنورديده است

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: امروز كربلا و عاشورا مرزهاي جغرافيايي را در نورديده و تمام معادلات جهاني را بر هم زده است؛ به طوري كه بسياري از كساني كه حتي مسلمان هم نيستند از كشورهاي مختلف جهان در پياده روي اربعين حسيني شرکت می کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

آيت الله عبدالنبي نمازي درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، با اشاره به اينكه نهضت حسيني و نهضت مهدوي آغاز شده است، گفت: پياده روي ميليوني اربعين حسيني آغاز نهضتي است كه از سوي شيعيان اباعبدالله الحسين(ع) درحال توسعه و گسترش است و توانسته مردم  سراسر جهان را به خودش جذب كند.

وي با تأكيد بر اينكه به زودي تفكر توحيدي امام حسين(ع) تمام كره زمين را فرا خواهد گرفت و همه مردم جهان حسيني خواهند شد، افزود: پياده روي دهها ميليوني اربعين حسيني كه از همه اديان جهان در آن شركت دارند بهترين سند بر اين ادعا است كه همه مردم جهان حسيني خواهند شد.

به گفته وي، كربلا و عاشورا امروز مرزهاي جغرافيايي را در نورديده و تمام معادلات جهاني را بر هم زده است به طوريكه بسياري از كساني كه حتي مسلمان هم نيستند از كشورهاي مختلف جهان در پياده روي اربعين حسيني حضور دارند.

آيت الله نمازي با بيان اينكه فرهنگ عاشورا در افكار عمومي در حال توسعه و پيشرفت است ، اظهار داشت: هرسال به تعداد گروه ها، تشكل ها، مردم و ملت ها حتي غيرمسلمانان كه در سال هاي گذشته نيز در بين كاروان هاي پياده روي اربعين حضور داشتند اضافه مي شود. 

وي افزود: امروز دهها ميليون زائر امام حسين(ع) پير و جوان و نوجوان، سالم و قطع عضوی در پياده روي اربعين حسيني شركت مي‌كنند كه اين امر حاكي از عظمت امام حسين(ع) است.

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: اين جوش و خروش به وجود آمده در بين مردم عراق و در مسيرهاي پياده روي اربعين حسيني و استقبال چشمگيري كه از كاروانهاي پياده روي اربعين انجام مي شود و زائران را اطعام مي‌كنند كار جديدي نيست و در فرهنگ اسلامي مردم عراق است كه وقتي از اباعبدالله الحسين (ع) نام برده مي شود از خود بي خود مي شوند.

آيت الله نمازي در ادامه از پياده روي اربعين به عنوان تجارتي عظيم و بي پايان نام برد و يادآور شد: امام باقر(ع) مي فرمايد، دنيا بازارچه و نمايشگاه جهاني است كه هركس از عقل اقتصادي بهره مند بوده و آشنا به خريد و فروش در ابن بازارچه و نمايشگاه است، بيشترين سود و بهره برداري را دارد و هركس آشنا به فن خريد و فروش نيست متضرر مي شود.

وي از عاشورا و كربلا بعنوان يك سرمايه بي پايان براي اسلام و شيعيان نام برد و عنوان كرد: دشمنان اسلام در طول تاريخ تلاش كردند تا هم اين سرمايه عظيم را از شيعه بگيرند و شيعه را خلع سلاح كنند و هم عاشورا و كربلا را از تاريخ حذف كنند اما نه تنها نتواستند بلكه روز به روز بر عظمت عاشورا و كربلا افزوده شد.  

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين از زائران اباعبدالله الحسين(ع) خواست تا هنگام بازگشت از سفر معنوي با امام حسين(ع) عهد ببندند هيچ گرايش و احساسي به ارتكاب گناه نداشته باشند به طوري كه فرشته طرف چپ آنها بيكار باشد و هيچگونه گناهي براي نوشتن نداشته باشند/1307/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات