۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۱۴۶
اربعین؛

گردهمایی عظیم اربعین، مانور حماسه و اقتدار شیعیان است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه گردهمایی عظیم اربعین، مانور حماسه و اقتدار شیعیان است، گفت: اربعین، فرصتی برای تضمین امنیت اسلام، سر دادن ندای حق در جهان و فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.
گردهمایی عظیم اربعین، مانور حماسه و اقتدار شیعیان است

حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه گردهمایی عظیم اربعین، مانور حماسه و اقتدار شیعیان است، گفت: اربعین، فرصتی برای تضمین امنیت اسلام، سر دادن ندای حق در جهان و فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.  

گردهمایی عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای گفتمان دینی

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکریان مقابل، بیان کرد: به فرموده سیدالشهداء(ع)، اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و آزاده بودن به معنی طلب حقانیت است.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد: تمامی حق طلبان و آزادی خواهان عالم می توانند زیر پرچم امام حسین(ع) جمع شده و درس آزادگی، حق طلبی، شجاعت و غیرت را به جهانیان بیاموزند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که گردهمایی عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای گفتمان دینی است، اظهار داشت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی فرصت مناسبی برای مباحثه و مذاکره در رابطه با اهداف امام حسین(ع) و ایجاد یک جبهه مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران جهان است.

روشنگری دینی و بصیرت آثار گردهمایی اربعین

حجت الاسلام اوحدی افزود: روشنگری دینی و بصیرت، از دیگر آثار شرکت در گردهمایی عظیم اربعین حسینی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه به اهمیت بیان جایگاه عقل و عقلانیت قیام عاشورا در گردهمایی عظیم اربعین حسینی پرداخت و گفت: بیان آزادگی و آزادمردی امام حسین(ع) و یاران ایشان، عقلانیت موجود در مسیر مکه تا کربلا و منازلی که سیدالشهداء(ع) پیمودند، سبب فراهم شدن زمینه های ظهور امام زمان(عج) می شود.

وظایف دولت جمهوری اسلامی در قبال زائران اربعین حسینی

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به وظایف دولت جمهوری اسلامی در قبال زائران اربعین حسینی، بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید، امر خروج از کشور را برای زائران اربعین حسینی تسهیل کرده و در راستای ترویج مکتب امام حسین(ع) قدم بردارد.

وی تاکید کرد: مقررات مالی و هزینه  بیمه  در گردهمایی عظیم اربعین حسینی، راه مناسبی برای کسب  درآمد دولت نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی  در رابطه با حقوق مسلم زائران اربعین که باید از سوی مسؤولان اجرایی تامین شود، اظهار داشت: مسؤولان اجرایی موظف هستند که امنیت زائران امام حسین(ع) را فراهم کرده و آنان را در مرزهای ورودی و خروجی تکریم کنند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات