۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۳۷۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

خوی استکباری برخی اجازه نمی دهد تسلیم حق شوند

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که خوی استکباری برخی اجازه نمی دهد که در برابر حق تسلیم شوند، گفت: کبر و حسادت در ابوجهل ها بود که اجازه نداد تسلیم حق شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: مسلمانان باید پیامبر اسلام را در همه ابعاد الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: معجزاتی که انبیا داشتند برای مردم عصر خود کافی بوده است، معجزه یعنی چیزی که بشر از آوردن آن عاجز است، بشر هیچ گاه نمی تواند مرده را زنده کرده و یا این که عصایی را به موجود زنده تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معجزات راهی برای صدق ادعای انبیا بوده است، اظهار داشت: بشر امروز در عصر انبیا نبوده است حال چگونه باید آن ها را قبول و باور کند، انسان ها باید از آثار به جا مانده به صدق ادعا انبیا پی ببرند، از حضرت موسی کتاب تورات به جا مانده اما آیا توراتی که امروز وجود دارد معجزه به شمار می رود؟ باید بگوییم که اینگونه نیست چون مسائل دور از عقل در آن بیان شده و تحریف شده است.

وی ادامه داد: درباره انجیل امروز هم همین مسأله وجود دارد، انجیل واقعی که در اختیار حضرت مسیح بوده امروز وجود ندارد اما مسلمانان قرآن را در اختیار دارند که در عصر پیامبر تا روز قیامت معجزه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که قرآن کریم کلام بشر نبوده و انسان نمی تواند همانند آن را ارائه کند، ابراز داشت: قرآن کلام الهی است که تحدی می کند که اگر انسان می تواند یک سوره همانند قرآن ارائه کند، بشر از آوردن همانند قرآن عاجز است.

وی عنوان کرد: زمینه ها در افراد برای پذیرش حق مختلف است اما خداوند قلم تکلیف را بر عهده کسی قرار داده که عقل و شعور داشته باشد و بتواند مسأله را درک کند، قرآن به عنوان کلام الهی اثربخش است و می تواند انسان را از مسائل آگاه کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افرادی همانند  ابوجهل پیامبر را می شناختند و می دانستند که فرستاده خداوند متعال است اما به دلیل لجاجت و خودخواهی مسیر انحرافی خود را ادامه می دادند، بر اساس روایت امام صادق(ع) تکبر پایه کفر است که سبب جدایی انسان از مسیر حقیقت می شود.

وی اضافه کرد: طمع نیز سبب مشرک و کافر شدن انسان می شود، همچنین حسد از اصول کفر محسوب می شود که انسان را به بیراهه می کشاند؛ تکبر و حسادت در ابوجهل ها بود که اجازه نداد تسلیم حق شوند، خوی استکباری برخی اجازه نمی دهد که در برابر حق تسلیم شوند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات