۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۵۳۸۱۲۰

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خدمت رسانی به بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین در موکب الثقلین، راه اندازی انجمن وقف نخبگان دانش آموزی در خراسان رضوی و اعلام فراخوان ششمین همایش وقف و رسانه عناوین مهمترین خبرهای کوتاه اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.
اخبار

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، نشست خبری اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی موکب الثقلین با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسولان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کاروانی که امروز به کشور عراق اعزام می شود ویژه موکب الثقلین است که در عمود 1217 قرار دارد.

وی افزود: این موکب دارای ظرفیت روزانه 1200 نفر است که در مجموع طی ده روز در ایام اربعین به 12 هزار نفر خدمت رسانی می کند.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه در موکب الثقلین در 4 نوبت صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائران پذیرایی می شود، اظهار کرد: بیش از 80هزار پذیرایی برای برای 8 هزار نفر پیش بینی شده است.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: نانوایی مستقر در محل موکب که روزانه  15هزار نان پخت می کند که در مجموع 150هزار نان پخت می نماید.

وی با بیان اینکه 80 نفر نیروی خدمه به صورت افتخاری 80 نفردر موکب ثقلین برای فعالیتهای پذیرایی از زوارامام حسین (ع) پذیرایی می کند، گف: 80 مبلغ مذهبی در موکب الثقلین حضور دارند که 20 نفر در موکب و 60 نفر در مسیر زائران پیاده به ارائه خدمت می پردازند. هزنیه های این موکب از محل موقوفات مرتبط و کمک های خیرین تامین می شود.

 معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیزگفت: نمایندگان ۹ کمیته استانی کار مدیریت و ارزیابی را در عراق انجام خواهند داد، یک دستور العمل خود امنیتی تهیه و به کاروان ها و متولیان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: تا امروز در سامانه سما ۵۳ هزار نفر برای صدور ویزرا ثبت نام کرده اند که برای ۴۰ هزار نفر از این تعداد روادید صادر شده اما اوج ثبت نام در روزهای آینده خواهد بود که با هواپیما، اتوبوس و اتومبیل شخصی راهی خواهند شد همچنین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵ پرواز به عتبات عالیات هم پیش بینی شده است.

 

نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری در مشهد مقدس برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  با اشاره به اینکه امسال همایش ملی وقف علم وفناوری در جهت توسعه و تبیین نیاز به وقف علمی به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود، بیان داشت: مقدمات و سیاست گذاری آن انجام شده که با حضور اساتید و فرهیختگان این نیاز علمی تبدیل به گفتمان شود.

حجت الاسلام احمد زاده افزود: به همت کمیته یاوران وقف این دغدغه به مسوولان منتقل شده تا بتوانند این موضوع را دنبال و زمینه ایجاد وقف در عرصه های علم وفناوری، حمایت از نخبگان، پژوهش و موضوعات دانش بنیان فراهم شود.

دبیر نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری،  نیز در تشریح برگزاری این همایش گفت: وقف در زمینه ی علم و فناوری از حوزه های مهمی است، که اگر مردم و خیران آن را برعهده بگیرند، نتایج مفید و چشمگیری برای کشور خواهد داشت.

دکتر عباسی با اشاره به ضرورت اهتمام نسبت به رشد علمی و حمایت از مخترعان در سطوح عالی کشور افزود: اگر بخواهیم کشوری قدرتمند و توانمند باشیم باید در حوزه های دانش بنیان  و تولید علم با همکاری خیران در حوزه وقف  کشور را به ارتقای علمی مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان و جوانان ما از لحاظ فکر و ایده در جایگاه مناسبی قرار دارند و باید توانمندی آنان به تولید یک علم دانش بنیان توسعه یابد، ابراز امیدواری کرد که خراسان رضوی به عنوان پیشگام در عرصه وقف علم و فناوری  بتواند با این حرکت و تداوم به تدریج دیگر استان های کشور را نیز با خود همراه کند.

 

ششمین همایش وقف و رسانه 4آذر ماه در مشهد برگزار می شود

 همزمان با دهه وقف، ششمین همایش وقف و رسانه با موضوع وقف و بقاع متبرکه 4 آذر ماه امسال برگزار می شود. تبیین نقش رسانه ها در زمینه سازی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه و تبیین مسائل روزآمد وقف و نیازهای روز برای وقف و تجلیل از فعالان رسانه ای عرصه وقف از اهداف برگزاری این همایش است.

این فراخوان درچند محور خبر، گزارش، عکس، فیلم کوتاه(مستند داستانی)، گرافیک مفهومی، نماهنگ با موضوع وقف و بقاع متبرکه در سطح استان خراسان رضوی برگزار می شود.

مهلت ارسال فراخوان آثار ارسالی ششمین همایش وقف و رسانه تا 25آبان ماه خواهد بود .علاقمندان می توانند آثار خود تا 21 آبان ماه سال جاری به دبیرخانه همایش به آدرس مشهد، خیابان آبکوه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارسال کنند.

بنابراین گزارش؛ همچنین به نشانی رایانامه waghfvaresane@gmail.com و یا از طریق تلگرام به آدرس @oghafkhrazavi ارسال کنند. شماره تماس 38480153 -051 جهت کسب اطلاعات بیشتر پاسخگوی مخاطبین این همایش است.

 

انجمن وقف نخبگان دانش آموزی در خراسان رضوی راه اندازی شد

 انجمن وقف نخبگان دانش آموزی در راستای شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان نخبه و مستعد در خراسان رضوی راه اندازی شد.

مراسم اعطای احکام اعضای انجمن وقف نخبگان دانش آموزی با حضورحجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام صادق عیدی، عضو انجمن وقف نخبگان دانش آموزی در حاشیه این مراسم بیان کرد: شناسایی، جذب و هدایت دانش آموزان نخبه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: برای تقویت بنیه علمی جامعه باید حمایت از نخبگان صورت گیرد که این امر با شناسایی افراد مستعد و نخبه از دوران ابتدایی و متوسطه اول محقق می شود.

عضو انجمن وقف نخبگان دانش آموزی گفت: طرح لبیک بر اساس منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت نخبگان دانش آموزی بناشده که امید است، این طرح به طور کلی در سراسر کشور اجرا شود. این طرح برای دومین سال متوالی با هدف پشتیبانی از نخبگان علمی دانش آموزی و گسترش فرهنگ وقف در این زمینه اجرا می شود./930/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات