۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۲۶۳
نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد:

فتنه‌های داخلی تنها در سایه رهنمودهای رهبری و بصیرت ناکام می‌شود

امام‌جمعه نجف‌آباد از وظایف اصلی بسیجیان را بالا بردن بصیرت و آشنایی با فتنه‌های زمانه بیان کرد و گفت: باید بدانیم نابودی داعش تنها یک بخش از توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که علیه جهان اسلام طرح ریزی شده؛ از این رو باید نسبت به سایر توطئه های خارجی و فتنه‌های داخلی بیش از گذشته مراقب باشیم.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، عصر امروز در گردهمایی پیشکسوتان بسیجی شهرستان نجف‌آباد که در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار شد، بسیج را از نعمت‌های الهی برشمرد و گفت: پیام بسیج این آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است.

وی در ادامه قیمتی‌ترین موجود عالم هستی را فرهنگ و اندیشه ناب توحیدی بیان کرد و افزود: ارزش ناب این عالم به اعتلای کلمه توحیدی لااله‌الاالله است که همه انبیا فدای این حقیقت شدند و قیمت بشر به میزانی است که به حقیقت این کلمه رسیده باشد و انقلاب اسلامی بار دیگر این حقیقت را در عالم تجلی داد.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: همه دین اسلام، همین یک کلمه است، کل قرآن و زندگی ائمه تفسیر کلمه لااله‌الاالله است و انقلاب اسلامی که شعاعی از انقلاب و قیام عاشورا است، تفسیر همین کلمه است.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره عوامل حفظ ارزش‌های انقلاب بیان داشت: هر آنچه در عالم دارای ارزش و قیمت است باید محافظت شود و دشمن دارد و در برابر این دشمن یا باید تسلیم شد، یا سازش کرد یا ایستاد و ایستادگی بدون پشتوانه یعنی اسارت، و در بین ادیان الهی تنها دین اسلام است که دستور به ایستادگی با تمام قوت و قدرت را به مسلمان‌ها می‌دهد.

وی درباره عوامل ایستادگی در جنگ نرم نیز افزود: در جنگ فرهنگی نیز همانند جنگ نظامی باید مجهز شویم به برهان، استدلال و آشنایی با معارف و فرهنگ اهل‌بیت، در مسائل اقتصادی و مباحث خانواده و هر یک از عرصه‌های مهم فرهنگی باید با تمام نیرو وارد میدان شد و شما پیشکسوتان جبهه نبرد حق علیه باطل در صدر فرماندهان جبهه فرهنگی هستید.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه بیان داشت: با آنکه همه دستاوردهای انقلاب قابل شمارش نیست، ولی شمردن این دستاوردها و بیان آن واجب و از دستورات الهی است، دستاوردهایی که در سال‌های اخیر از زبان دشمنان این انقلاب شنیده می‌شود که تمام مستکبران، قلدران عالم یک طرف و این نهضت الهی و مظلوم در یک طرف قرار دارد.

وی درباره پیروزی نهایی جبهه مقاومت و تحقق وعده سردار سلیمانی نیز اظهار کرد: چه کسی تصور می‌کرد این فتنه وحشتناک و پلید داعش به این راحتی تمام شود، جرثومه‌های فسادی که با طرح‌ها و نقشه‌های مختلف و با تمام ابزار روز دنیا به نام دولت اسلامی عراق و شام برای بی‌آبرویی اسلام و مقابله و نابودی اسلام آمده بودند، چگونه سرنگون شدند.

بسیجیان تفسیرکنندگان کلمه توحیدی لااله‌الاالله در دوران معاصر هستند

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خاطرنشان کرد: حاکمان بلاد اسلامی که در این مدت از این گروه تروریستی حمایت می‌کردند، امروز بی‌آبروی جهان اسلام شدند و از عوامل این پیروزی، تحقق آرزوی امام برای تشکیل بسیج مستضعفان در کل عالم است که الان در کشورهای اسلامی شاهد تحقق آن در قالب حشدالشعبی، حزب الله، انصارالله، زینبون هستیم.

وی بسیج را در یک جمله تعریف کرد و افزود: بسیج مجموعه‌ای است که یکجا دستورات دین و فرهنگ اهل‌بیت را می‌خواهد پیاده کند و لااله‌الاالله را در زندگی تفسیر کند.

امام‌جمعه نجف‌آباد از وظایف اصلی بسیجیان در این دوران را بالا بردن بصیرت و آشنایی با فتنه‌های زمانه بیان کرد و افزود: باید بدانیم حرکت سیدالشهدا هیچ‌گاه تمام نخواهد شد و تا ابد درحرکت است و نابودی داعش تنها یک بخش از توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که علیه جهان اسلام طرح ریزی شده به خصوص باید نسبت به فتنه‌های داخلی بصیرت داشته باشید.

وی به برخی از فتنه‌های داخلی نیز اشاره کرد و گفت: بازی‌های اقتصادی در قالب تحریم‌ها، ایجاد فضای روانی علیه شخصیت‌ها و مجموعه‌های تأثیرگذار جامعه از اهداف دشمنان در این دوران است و برای مقابله با این فتنه در رأس کار باید در راستای جهت‌گیری‌های رهبری حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام حسناتی در پایان گفت: نباید به دشمنان اجازه جوسازی در کشور برای مقابله فرهنگ و دین را بدهیم که امروز این انقلاب به عنوان الگوی نه تنها جهان اسلام که کل عالم باید تمام اعمال و رفتارش الگو باشد./1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات