۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۹۳۴۲
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مقاومت دیپلماسی در دستور کار مسؤولان باشد/ نباید داعش در جبهه نرم به صحنه بازگردد

نماینده خبرگان گفت: باید در زمینه کار فرهنگی و سیاسی فعالیت کرد و اجازه ندهیم که داعش و سرکردگان آن ها دوباره به صحنه باز گردند.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیروزی محور مقاومت و پایان سیطره شجره خبیثه داعش گفت: فتح مبین جبهه مقاومت اسلامی بر شجره خبیثه ملعونه و امویان زمان مصداق یوم الله غلبه مقاومت بر هوای اهریمنی و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی در فروپاشی دولت پلید داعش است.

وی افزود: این پیروزی یوم الله شادی امت حزب الله، تحقق وعده الهی، ظهور قدرت الهی، عبرت الهی و یوم الله شکر نعمت بزرگ و بی بدیل ولایت فقیه است، فتح الفتوح جبهه ایمان و شکست خفت بار لشکریان کفر و نفاق و بغی و طغیان را به همه کسانی که در خلق حماسه عظیم مقاومت نقش آفرین بودند به ویژه خانواده های شهدا و جانبازان مقاومت و ملت های ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان تبریک و تهنیت می گوییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیروزی جبهه مقاومت را مرهون عواملی از جمله امداد الهی و توجهات و الطاف امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: هدايت ها، تصميم راهبردى، شجاعانه و هوشمندانه ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی امام خامنه ای در جهاد علیه جبهه آمريكايی و صهيونيستى و مزدوران داعشی آنان در سوریه و عراق و همچنین فتوای وجوب کفائی آیت الله العظمی سیستانی در جهاد علیه داعش  از دیگر عوامل این پیروزی بوده است.

وی ادامه داد: عزم و اراده، پیشگامی، ایمان، بصیرت، سلحشوری، شجاعت و فداکاری شهدا، جانبازان و رزمندگان با اخلاص مدافع حرم از ملیت های مختلف همانند لبنان، سوریه، عراق، ایران، پاکستان و افغانستان در روند پیروزی امت اسلامی اثر ویژه ای داشته است.

آیت الله کعبی، اشراف اطلاعاتی امنیتی و برخورداری از فناوری های پیشرفته را از دیگر عوامل پیروزی مقاومت دانست و ابراز داشت:  تمرکز در فرماندهی مقاومت، وحدت عمل، هماهنگی و مستشاری ارشد فرماندهی و نقش ویژه مجاهد في سبیل الله سرلشکر شجاع خط شکن حاج قاسم سلیمانی و نیز نقش رهبر مقتدر، هوشمند و شجاع حزب الله لبنان، مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله و فرماندهی حشد شعبی مقدس و گروه های مقاومت اسلامی عراق و حضور دلیرانه مقاومت فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان عامل دیگر این پیروزی محسوب می شود.

وی حمایت نامحدود مادی و معنوی، تأمین تجهیزات و مهمات، امکانات و پشتیبانی و تدارکات رزمندگان مقاومت توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از دلایل پیروزی کشورهای مقاومت اسلامی در مواجه با داعش برشمرد.

 استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حمایت مردم مومن و انقلابی از مدافعان حرم و برگزاری با شکوه مراسم وتشییع جنازه و یادواره شهدا و صبوری و نقش ارزنده پدران و مادران و خانواده شهدا  نیز از عوامل بسیار اثر گذار در پیروزی امت اسلام بوده است.

وی اضافه کرد: مقاومت دیپلماتیک، رسانه ای و تبلیغاتی در مقابله با جبهه استکباری و حامیان منطقه ای و امپراطوری رسانه ای و جنگ روانی دشمن عامل دیگر به شمار می رود که کشورهای مقاومت اسلامی انجام دادند.

آیت الله کعبی  تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت اسلامی با استحکام وصلابت و اقتدار فزاینده به سمت تحقق پیروزیهای درخشان تر برجبهه آمریکايی - صهیونیستی تکفیری در حال پیشروی است و افق های روشن تمدن اسلامی فراسوی عصر مقاومت اسلامی مشاهده می شود.

وی افزود: اینک آینده منطقه آسیای غربی بر اساس نقشه راه مقاومت پیروز ترسیم می شود، دولت داعشیان به مثابه کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی، به قعرتاریخ پیوست؛ البته نباید از کید، مکر و فریب دشمن قدار و شیطان غافل شد،  وحدت و همدلی کشورهای محور مقاومت و بصیرت و بیداری ملت های اسلامی و تقویت و عزم و اراده و همت جهادی و گسترش فرهنگ مقاومت اسلامی سبب پیروزی بر تروریست ها و دشمنان شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: افزون بر این، باید در زمینه کار فرهنگی و سیاسی فعالیت کرد و اجازه ندهیم که داعش و سرکردگان آن ها که در جبهه سخت شکست سنگینی خوردند در جبهه نرم و جبهه نیمه سخت و در جبهه دیپلماتیک و سیاسی دوباره به صحنه باز گردند از این رو مقاومت دیپلماسی در برابر زیاده طلبی های شکست خوردگان از جبهه مقاومت و کشورهای حامی آن ها در این مرحله ضرورت ویژه ای دارد./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات