۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۳۹۴۲۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

توسل به حضرت رسول و اهل بیت رمز پذیرش توبه است

استاد حوزه علمیه قم رمز پذیرش توبه را توسل به حضرت رسول و اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: حضرت رسول(ص) توسل به امام حسین(ع) را رمز هدایت و پذیرش توبه مؤمنان می دانند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آیه 64 سوره نساء به مسلمانان تعلیم می دهد که برای طلب مغفرت به خانه حضرت رسول(ص) رفته و حضرت رسول(ص) برای ایشان از درگاه خداوند طلب مغفرت و آمرزش کنند، گفت: بر اساس این آیه شیعه و سنی توسل به حضرت رسول(ص) را برای طلب مغفرت به درگاه خداوند چه در زمان حیات و چه در زمان رحلت آن حضرت مورد تأیید قرار می دهند.

وی افزود: از آن جایی که اهل بیت(ع) جانشینان رسول خدا(ص) هستند بنابراین توسل به ایشان برای مغفرت نیز مانند رسول خدا(ص) سند قرآنی داشته و مورد تأیید قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) در مورد جایگاه و مقام امام حسین(ع) گفت: حضرت رسول(ص) در یک حدیث نورانی می فرمایند که امام حسین(ع) زینت آسمان ها و زمین بوده و مقام ایشان در آسمان ها بالاتر از مقام ایشان در زمین است به گونه ای که در کنار لوحی در عرش نوشته شده است که امام حسین(ع) چراغ هدایت و سفینه نجات هستند.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: براساس این حدیث حضرت رسول(ص)، امام حسین(ع) در عرش الهی دارای جایگاه رفیعی است به همین دلیل واسطه قرار دادن امام حسین(ع) برای طلب مغفرت به درگاه خداوند موجب آمرزیده شدن گناهان آدمی و پذیرش توبه او می شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بهترین الگوی بندگی خداوند برای مؤمنان بوده و در بندگی خداوند به اوج رسیده بودند به همین دلیل به ایشان ابا عبدالله می گویند، تصریح کرد: امام حسین(ع) هر آنچه داشت در مسیر خدا، برای خدا و در راه بندگی خدا بذل کرد؛ بر همین اساس خداوند زائر امام حسین(ع) را مورد آمرزش قرار داده و زائر امام حسین(ع) آمرزیده است.

استاد حوزه علمیه قم امام حسین(ع) را عامل رهایی بندگان از ضلالت و کفر عنوان کرد و یادآور شد: از این جهت امام حسین(ع) با وجود شخصیتی مانند رسول خدا(ص) زینت آسمان ها و زمین هستند که بندگی خداوند را به بهترین شکل ممکن به عرصه ظهور رساندند به همین دلیل است که حضرت رسول(ص) می فرمایند امام حسین(ع) از من است و من از امام حسین(ع) هستم؛ بنابراین اگر کسی بخواهد خداوند توبه او را مورد پذیرش قرار دهد باید به حضرت رسول(ص) و اهل بیت ایشان متوسل شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات