۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۹۵۴۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب دوره درخشش آن بود

رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به فعالیت های نمایندگان طلاب در دوره هفتم و دیدار با رهبر معظم انقلاب از این چهار سال به عنوان دوره درخشش مجمع یاد کرد.
حجت الاسلام حسینی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم شب گذشته در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب در این نشست با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور اظهار داشت: با همت عالی مردم ایران و مسؤولان نظام از جمله رهبر معظم انقلاب بسیاری از دردها تسکین پیدا کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی و مردم شریف سوریه و عراق بر داعش عنوان کرد: مایه تأسف است که برخی در همین اواخر زمزمه هایی در برخی روزنامه ها و مجالس داشتند که حضور در سوریه و عراق درست نیست و فایده ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد افزود: برخی از آنها حتی گاهی با اخبار و رادیوهای بیگانه هم زبان شدند؛ دشمنان ما امروز حقیقتا احساس ذلت می کنند، البته همه این توفیقات در منطقه نتیجه دور اندیشی رهبر معظم انقلاب و سردار قاسم سلیمانی بود که آشکارا در خط مقدم پیش قدم بود.

وی در ادامه با بیان این که نامه ای خدمت مدیر حوزه های علمیه در مورد میزان اجرای مصوبات مجمع نمایندگان نوشته شده است، ابراز داشت: نمایندگان طلاب، مطالبه گر و پیگیری اجرای مصوبات هستند، چراکه کارهای خوبی انجام شده است همچنانکه وقتی تمام مصوبات مجمع را خدمت آیت الله یزدی و آیت الله استادی به صورت دسته بندی را تقدیم کرد بسیار برای ایشان جالب بود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه از تشکیل کارگروهی از هیأت رییسه مجمع و کارگروهی از مدیریت حوزه در شورای طرح و برنامه خبرداد و گفت: در این دو کارگروه برخی مصوبات مربوط به سال های گذشته که امروز مدیریت حوزه به اولویت داشتن آنها رسیده است، بررسی می شود و انصافا طرح ها با دقت در حال پیگیری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دوره هفتم مجمع در حال پایان پذیرفتن است، عنوان کرد: رسمی که از گذشته بوده این است که نامه ای خدمت ریاست جامعه مدرسین نوشته شده و اعضای مجمع اعلام آمادگی خود را برای دور بعد و برگزاری انتخابات اعلام می کنند و این کار انجام شده است، چراکه طبق برخی اصول و بندهای اساسنامه حوزه علمیه هیچ زمان نباید بدون مجمع بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد تأکید کرد: یکی از نکات ما در نامه این بود که انتخابات باید در روز درسی باشد افزون بر این که در مدارسی که تجمع طلاب را دارد نیز صندوق هایی هرچند سیار دایر شود و طلاب و اساتید ترغیب شوند، چراکه شرکت در انتخابات در روز غیر درسی و تنها در مدرسه فیضیه برای بسیاری از طلاب کار سختی است.

وی با بیان این که دوره هفتم دوره درخشش مجمع نمایندگان طلاب بود، خاطرنشان کرد: ما در این دوره خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم و از فرمایشات گهربار ایشان استفاده کردیم؛ به هرحال این دوره درخشید، آرامش و برداری در مجمع زیاد دیده شد و اختلافی ظهور و بروز پیدا نکرد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: یکی از کارهای ما در این دوره ارسال طرحی به شورای عالی حوزه بود که 50 راهکار برای حوزه انقلابی ارائه دادیم و اعلام کردیم هرکدام نیاز به آیین نامه دارد ما در خدمت هستیم و تلاش های مجمع برای حوزه انقلابی نیز ستودنی بود هرچند این تلاش ها سرفصل جدیدی برای فعالیت های بعدی در نهادهای مختلف حوزه است.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از این که مجمع نمایندگان طلاب هر روز بهتر از گذشته بتواند بدرخشد، یادآور شد: در جلسه آینده یک گزارش اجمالی از اعتبارات و بودجه هایی که مجمع توانست اخذ کند و مسائل مالی این نهاد حوزوی ارائه می شود تا برای کسی شک و شبهه ای باقی نماند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات